Natuurlijk doet Willy Naessens weer mee aan 'The Sky Is the Limit': hij verkoopt er meer door

Willy Naessens, een van de meest opmerkelijke figuren uit het programma 'The Sky Is the Limit' op Vier, is binnenkort terug voor een tweede seizoen. De reeks heeft hem immers goed gedaan, hij verkocht naar eigen zeggen maar liefst '20 procent meer zwembaden'.

"Onbetaalbare reclame", aldus Naessens in het Nieuwsblad. De extra promotie die het programma opbracht zorgde ervoor dat Naessens een vijfde meer verkoopt. Een slimme zet dus voor de ondernemer die vooral actief is in de wereld van industriebouw en zwembaden.

Ooit was het allemaal anders: de gewiekste zakenman begon op veertienjarige als kippenkweker. Ondanks zijn geringe opleiding stampte hij toch het bouwbedrijf Willy Naessens Group uit de grond: 22 vennootschappen, 1.350 personeelsleden en 1 miljoen vierkante meter aan bedrijfsgronden. Een goede ondernemingszin is belangrijk, maar volgens Naessens is een goede boekhouder nog veel belangrijker.

Hoewel hij vindt dat zijn 2 kinderen niet genoeg ondernemerschap in zich hebben, leiden zij toch het bedrijf. Maar zelf blijft Willy de controle behouden door vennoot te blijven op de achtergrond.  Willy hoopt er ook vurig op dat zijn nageslacht het bedrijf niet doorverkoopt.

32 bussen voor een verjaardagsfeest

In The Sky Is the Limit was Willy altijd al de publiekslieveling met zijn straffe uitspraken. Maar ook door een man van het volk te zijn: in het tweede seizoen zal immers te zien zijn hoe hij maar liefst 32 bussen inzet om 1.200 personeelsleden te vervoeren naar zijn verjaardagsfeest, waar onder andere ook Garry Hagger en Sandra Kim optreden. Verder was Willy Naessens ook nog te zien als sponsor van KSV Oudenaarde en is hij shirtsponsor voor Waasland-Beveren. Ook organiseerde hij evenementen waarbij hij de opbrengst schonk aan een goed doel.

Ook komen Jan Kriekels en Kirsten van radiatorgigant JAGA het volgende seizoen terug. Eerder dit jaar had het koppel een punt achter hun relatie gezet, waardoor een realityreeks maken onbegonnen werk leek. Maar nu zijn beiden aan een verzoeningsproces bezig.

Verder is er nog één nieuwe naam gevallen voor het nieuwe seizoen: Remi De Moor, van het bedrijf RDM Productions in Lier en ook ex-wielersponsor van Fabian Cancellara. Andere namen voor het tweede seizoen zijn nog niet bekend.

Lees meer