21 dingen die je alleen begrijpt als je in een kledingwinkel werkt(e)

Werken in een kledingwinkel, het is niet altijd gemakkelijk. Je moet voortdurend met een vriendelijk gezicht rondlopen, want de klant is altijd koning. Dit zijn 21 dingen die je alleen kunt begrijpen als je zélf ooit in een kledingwinkel werkte, of dat nog steeds doet.

1. Iemand begroeten betekent niet noodzakelijk dat je een 'hallo' terugkrijgt

1.gif

© Giphy

Terwijl je alleen maar vriendelijk probeert te zijn.

2. Kleren opvouwen = een oneindig klusje

2.gif

© Giphy

Maar je hebt het wel goed onder de knie.

3. Net als het terugbrengen van kleren naar de rekken

3.gif

© Giphy

Zéker omdat die CONSTANT verkeerd teruggehangen worden.

4. En het opruimen van de pashokjes...

5.gif

© Giphy

Ook al had je gezegd dat ze niét samen in een hokje mochten.

5. Je hebt een oog voor klanten die iets willen stelen...

11b.gif

© Giphy

Die hou je extra in de gaten...

6. En je wordt als een alien aangekeken als je aan een klant vraagt of je kunt helpen

5.gif

© Giphy

JE WIL ALLEEN MAAR HELPEN!

7. Maar nog erger is het als je een klant twee uur helpt... en hij uiteindelijk NIKS koopt

7b.gif

© Giphy

Dan voel je je een beetje bedrogen...

8. Je bent wel een krak in het bewonderen van mensen die iets passen

7.gif

© Giphy

Met veel ooh's en aah's.

9. Maar ook in het verzinnen van vriendelijke manieren om te zeggen dat iets écht niet mooi is

9.gif

© Giphy

Euh. Juist ja.

10. Maar hoe vriendelijk je ook bent: er zijn sowieso klanten die je bot behandelen

10.gif

© Giphy

Ugh.

11. Of klanten die ALTIJD proberen om korting te krijgen

10.gif

© Giphy

Ook al hebben ze er GEEN recht op.

12. En klanten die tien minuten voor sluitingstijd nog binnenvallen

11.gif

© Giphy

Grmbl.

13. Maar de échte hel, dat is het opmaken van de inventaris

20.gif

© Giphy

Zonder twijfel de saaiste periode van het jaar.

14. En dan zwijgen we nog over de solden én de kerstperiode

18.gif

© Giphy

Veel. Te. Druk.

15. Plus: de mogelijkheid om kleren die niet passen terug te brengen = het slechtste idee OOIT

14.gif

© Giphy

Zéker als je ziet dat de klant het kledingstuk wél gedragen heeft. Brrrr.

16. Maar je weet ook: er zijn massa's klanten die wél respect hebben voor wat je doet

16.gif

© Giphy

En die dankbaar zijn voor je hulp.

17. En er zijn nog een pak voordelen. Je job is een workout op zich, want je bent voortdurend in de weer

17b.gif

© Giphy

Lastig, dat wel. Maar je hoeft tenminste niet in een muf bureautje te zitten!

18. Je werkt wel in het weekend, maar dan heb je een vrije dag in de week

20b.gif

© Giphy

En dat is superhandig!

19. Je weet perfect met welke kleren je staat... en met welke niet

18b.gif

© Giphy

Winning!

20. Je krijgt alle nieuwe collecties als eerste te zien

17.gif

© Giphy

En je kan weleens iets opzij leggen voor jezelf. YES!

21. En last but not least: je krijgt misschien wel korting!

19b.gif

© Giphy

LUCKY YOU!!!
Bronnen: BuzzFeed, The Gloss, Thought Catalog

Lees meer