5 frustrerende situaties die je tegenkomt als je in een restaurant werkt

!

Dit artikel werd gemaakt door een van onze bezoekers. Wil je reageren of zelf een artikel schrijven in onze Zoo, be our guest! Lees hier het hoe/wat/waar of begin er meteen aan.

Wie in de horeca staat, werkt (meestal) graag én hard. Maar geduld is een schone deugd en dat geldt zowel voor de garçon als voor de klant. Toch zijn er altijd mensen die het bloed van onder je nagels kunnen halen door op het verkeerde moment, met de verkeerde toon, te reageren.

1. Alle plaatsen zijn gereserveerd, maar er zijn 2 nieuwe klanten die, zonder te vragen, aan een tafel gaan zitten.

"Ehm, excuseer, dit tafeltje is gereserveerd... Eigenlijk zijn alle tafeltjes gereserveerd."

2. Het is ontzettend druk en je weet niet meer waar je hoofd staat. Daar je collega’s niet tot bij de telefoon geraken, neem je (met twee borden in de andere hand) toch op. Klant: “Goeienavond, kan ik een tafeltje reserveren voor volgende week zondag?”

Elk moment van de dag mag u reserveren, maar nu ??!

3. Bij het passeren van twee klanten, word je bijna fysiek tegengehouden omdat ze haastig willen bestellen. Je maakt even af waar je aan bezig was en gaat dan vliegensvlug naar hun tafel. Je vraagt naar hun keuze en krijgt het antwoord: “Goh, ik weet nog niet wat ik ga nemen, wat neem jij, lief?”

© thinkstock

Bon.

4. Je rent de ziel uit je lijf, maar de keuken kan de bestellingen niet bijhouden. De helft van de klanten vraagt ijverig naar hun bestelling en jij bent degene die verantwoording moet afleggen.

“Hoelang het nog zal duren?” “Ehmm, nog even, denk ik. Sorry”

5. Er staan 5 mensen aan de deur. Ze hebben gereserveerd, maar enkel voor 3 personen. “Er zijn er nog twee bijgekomen, dat is toch geen probleem?”

Hoe meer zielen, hoe meer vreugd! Maar niet hier en nu.

Lees meer

Lees meer