Kanjer van fout op campagneposter van stad Brussel: "Een 'blink' op morgen"

De stad Brussel heeft een fout gemaakt bij de nieuwe promocampagne voor zijn autovrije lanen. Op de posters staat namelijk een taalfout. In het Frans staat er netjes "Imaginez-vous demain", maar in het Nederlands lees je "Een blink op morgen". Die 'blink' moet uiteraard 'blik' zijn. Auwtch!

Het beeld dat architectenbureau SumProject enkele jaren geleden maakte van een autovrij Brussel pronkt op de nieuwe posters van de promocampagne van onze hoofdstad.

In het Frans is er geen probleem: "Imaginez-vous demain" staat netjes bovenaan de poster. In de Nederlandse vertaling is er echter iets misgelopen. Volgens de stad gaat het om een typfout en is het evenementenbureau Brussels Major Event, dat verantwoordelijk is voor de affiches, op de hoogte. De fout wordt zo snel mogelijk rechtgezet.

Check hier de affiche:

De stad laat wel weten dat niet alle posters fout zijn:

Bron: Brussel Nieuws

Lees meer