13 probleempjes waar grafische ontwerpers dagelijks mee te maken krijgen 

Het was altijd een droom om grafisch ontwerper te worden! Je doet je werk nog steeds graag, maar het durft wel eens botsen, in de communicatie bijvoorbeeld. ;-) Hier zijn 13 probleempjes waar grafische ontwerpers mee te maken krijgen (en altijd een oplossing voor vinden): 

1. Je krijgt een opdracht die écht niet onduidelijker kan

"Sorry, ik heb het niet helemaal begrepen, denk ik."

2. Om dan de commentaar te krijgen: "Dat is niet wat ik bedoelde!"

"Oei, wat bedoel je dan wél?"

3. En dan vragen klanten of je niet gewoon iets anders kan proberen

Alsof je geen andere klanten hebt, of zo.

4. Ze vinden jouw versie van het nieuwe logo veel te duur omdat het 'gewoon letters' zijn

No comment.

5. En ze willen niet begrijpen dat het lelijk is als hun logo 3/4 van de pagina vult

Ah ja, heel schoon.

6. Klanten verwachten dat je élke seconde je mail checkt

Maar echt élke seconde hé.

7. Want als je dat niet doet, bellen ze jou met de vraag: "Heb je mijn mail al gelezen?"

Neen! Hallo!

8. En ze willen natuurlijk dat je de dag zélf nog resultaat levert

Met als kers op de taart: "Zolang kan dat toch niet duren?"

9. Terwijl ze 23 keer vragen om het design nog eens bij te werken

#24: "Kan het nog wat meer naar rechts?"

10. Er zijn ook klanten die jouw ontwerp gewoon zelf aanpassen ... in Paint

"Zo, ik heb het even 'bewerkt'."

11. Dan is er nog het financiële: je wordt te weinig betaald voor al het werk dat je levert

En als zelfstandige is het al helemaal een lachertje.

12. Of ze zeggen vóór de opdracht: "We hebben niet zoveel budget, het is vooral voor jouw visibiliteit"

Ja hoor!

13. Of erger: ze zeggen dat ze wel iemand vinden die het voor minder doet

SUCCES!

Maar jouw passie voor grafisch ontwerp overstijgt dit natuurlijk! Once a graphic designer, always a designer! En ook nog even dit:

Lees meer