Geniale app ‘Service’ klaagt voor jou bij luchtvaartmaatschappijen

Twitter is op dit moment het medium om je frustratie te ventileren als je vlucht te laat is of je je bagage kwijt bent. Maar daar komt nu verandering in, de nieuwe app Service zal die discussies voor jou voeren en tot een compromis proberen komen.

Frustratie is een zeer herkenbare gemoedstoestand voor al wie wel eens het vliegtuig neemt. Vertraging, slechte service, foutieve boeking, verloren gegane bagage … Twitter staat vol met klachten en anekdotes. Dat loopt volgens een patroon waarbij de customer service van het bedrijf in kwestie zalf op de wonde smeert met een 'begripvolle' reactie. Als je gelukt hebt, tenminste.

Vervelend voor het bedrijf en vooral ook tijdrovend voor de reiziger. Dat gat wil Service nu opvullen. Want volgens Michael Schneider, CEO en founder van Service, kan je slechts twee dingen doen als je ontevreden bent over de service: “Niets doen of tijd verliezen door 45 minuten on hold te spenderen als je hen probeert te bellen.”

Met andere woorden, je hebt keuze tussen twee slechte opties. Het alternatief dat Service biedt klinkt daardoor aanlokkelijk, maar de vraag is of het echt een verschil zal kunnen maken. Het grote voordeel voor de klant is echter de tijdswinst. Een klacht invullen duurt minder dan een minuut en nadien moet je enkel maar wachten op een oplossing.

Service.jpg

Schneider benadrukt wel dat ze een neutrale derde partij willen zijn. “We geloven dat de klant niet altijd gelijk heeft. Als het bedrijf in kwestie correct handelt, dan zullen we naar de frustratie van de klant luisteren en begrip tonen. Het is een beetje zoals therapie. Maar als de klant in zijn recht is, dan zullen we er alles aan doen om een compensatie te krijgen."

Een formule die succes oogst, te zien aan de reacties die Service op Twitter krijgt. Gelukkig maar, het zou redelijk ironisch zijn als #service zelf het onderwerp van klachten en frustratie wordt. Hopelijk kan de start-up, die inmiddels zo'n 7 maanden bestaat, de positieve lijn aanhouden.

Het leeuwendeel van de klachten gaat over luchtvaartmaatschappijen, maar kan je er ook terecht met klachten over hotels, autoverhuurbedrijven of telecommuniecatiebedrijven.

Service is voorlopig gratis, maar het is niet zeker of dat zo zal blijven. Als we de CEO mogen geloven zullen ze het in elk geval kosteloos proberen te houden voor gefrustreerde reizigers. Klagen iedereen, nu het nog kan!

Bron: Mashable

Lees meer