Met dit simpele trucje zou je 60 procent meer kans maken op een reactie op datingsites

Berichtjes waar nooit een reactie op komt, ze komen veel vaker voor dan we zouden willen op datingsites. Je hebt al je moed bij elkaar verzameld om de eerste stap te zetten, maar een antwoord krijg je niet. Volgens de bedenkster van de dating app Bumble bestaat er een simpel trucje om je kansen op een antwoord te verhogen.

Whitney Wolfe was tot twee jaar geleden topvrouw bij de bekendste dating app Tinder, maar ze diende een klacht in wegens seksuele intimidatie door haar collega's. Ze kwam op de proppen met Bumble, een app die ingaat tegen het oude cliché dat de man de eerste stap moet zetten. Hier kunnen enkel vrouwen een gesprek beginnen.

Meer dan 'hoi'

Nu blijkt uit een onderzoek dat je eerste berichtje 60 procent meer kans op een reactie heeft als je het op een gepersonaliseerde manier formuleert. Zeg dus niet 'Hey', maar zeg 'Hey en de naam van de persoon'. Natuurlijk helpt het ook als je openingszin een beetje humor bevat. Het onderzoek gaat in de eerste plaats over de app Bumble, maar vermoedelijk kan je het ook elders toepassen.

Eigenlijk is dat ook behoorlijk logisch: we weten allemaal dat er mensen op datingsites rondhangen die series 'hoi' sturen naar letterlijk iedereen op de datingsite. Een naam gebruiken, geeft toch al meteen de indruk dat je ook echt naar het profiel van die persoon gekeken hebt. Intussen is enkel de naam van je potentiële crush gebruiken, natuurlijk al niet meer genoeg. Zelf een profiel hebben met wat meer persoonlijkheid, is natuurlijk ook belangrijk (lees hier onze tips.)

Profielfoto

Zelfs mét een goed profiel en een persoonlijke aanspreking, heb je natuurlijk niet altijd prijs. Dat blijft het risico van een datingsite, net zoals dat op café ook werkt. Soms krijg je gewoon keihard het deksel op je neus, dan is het een kwestie van je trots inslikken en toch doorgaan. Bekijk het zo: met de ideale profielfoto kan je ook zonder match wat trots zijn op jezelf. Toch?

(Bron: Business Insider)

Lees meer