“I’m ME, not MEAT”: posters van kippen, varkens en koeien in Londens metrostation promoten veganisme

Wie ging kerstshoppen in Londen zal ze misschien gezien hebben: zestig posters en toegangsdeuren in het metrostation Clapham Common tonen deze maand kippen, koeien en varkens telkens met dezelfde slogan: “I’m ME, not MEAT. See the individual go vegan.” Het is een actie van dierenrechtenorganisatie PETA om pendelaars te overtuigen veganist te worden, toch op z’n minst voor een maand. 

PETA wil met de campagne mensen overtuigen om dieren niet als wandelde satés, worstenbroodjes of hamburgers te bekijken. Want zeg zelf, dieren zijn veel meer dan levende gerechten.

“Koeien, kippen en varkens zijn niet anders dan ons als het aankomt op het voelen van pijn, angsten en het waarderen van hun leven”, zegt Peta-directeur Elisa Allen. “We willen mensen aanmoedigen om wat meer medeleven te tonen met de dieren door al eens een vleesmaaltijd over te slaan en in de plaats daarvan te kiezen voor veganistische gerechten.”

De campagne is onderdeel van Veganuary, een maand waarin veel mensen 31 dagen proberen veganistisch te leven.

Hier zie je de posters met een warme oproep om dierlijke producten zoveel mogelijk links te laten liggen

Je kan er niet naast kijken

Lees meer

Facts Planet Society

Jouw reactie?