Want ik ben het waard? L'Oréal lanceert 'slimme' haarborstel van 192 euro

Na slimme horloges, weegschalen, telefoons en vele andere zaken, is het nu tijd voor een slimme haarborstel. Dat dachten L'Oreal en Withings toch toen ze hun 'Hair Coach' lanceerden. Voor 192 euro heb je daarmee een haarborstel die je op een applicatie vertelt hoe goed je zorg draagt voor je haar en wat je nog beter kan doen: net wat we (niet) nodig hadden.

Hoe je haar er uitziet, is voor veel mensen belangrijk en daar wil L'Oreal van profiteren. Ze maakten samen met Withings, een dochterbedrijf van Nokia, een haarborstel die registreert of je haar droog of beschadigd is. De borstel houdt ook bij hoe vaak, hoe hard en hoe goed je je haar kamt en geeft het daarna een score.

Na die score, die je op een applicatie kan zien, wordt al snel het echte doel van de Hair Coach duidelijk, want met de aankoopprijs van 192 euro ben je er nog niet vanaf. De applicatie raadt je namelijk ook aan met welke haarproducten je ervoor kan zorgen dat je haar een betere score krijgt. Die haarproducten zijn uiteraard allemaal van Kérastase, een beautylijn van L'Oreal. Moest je toch vinden dat je haar dat allemaal waard is, kan je de borstel ergens halverwege 2017 bestellen.

Bekijk hier nog eens hoe dat allemaal werkt

 

Lees meer