Jonge marketeer, opgelet! Ontdek hier hoe je de Marketing Genius van het Jaar wordt

Ben jij een marketingwonder dat op zoek is naar een stevige uitdaging én creativiteit op overschot heeft? Dan is de uitdaging van The House of Marketing zéker iets voor jou! Zij zijn namelijk op zoek naar de Marketing Genius van het Jaar. Wat je precies moet doen om deze geweldige titel (én een ferme prijs te winnen), ontdek je in dit artikel. 

Al voor de zesde keer op rij organiseert The House of Marketing deze zoektocht. Marketing professionals, die jonger zijn dan 35 jaar, maken kans om de felbegeerde titel van Marketing Genius van het Jaar te krijgen. Daarvoor moeten ze enkele rondes doorstaan met als hoofddoel een creatieve oplossing bedenken voor een bestaande uitdaging binnen een succesvol bedrijf. Dit jaar stellen onder andere Godiva, Desperados en - jawel! - ook newsmonkey een pittig topic voor dat een verdomd goede oplossing nodig heeft. En wie weet komt dé oplossing wel uit jouw geniale brein.

Hoe kan je meestrijden voor de titel?

Eerst en vooral surf je best naar www.marketinggenius.be. Daar kan je je registeren voor de uitdaging en uiteraard alle info vinden die je nodig hebt. Zo ontdek je er meer uitleg over de verschillende topics waaruit je kan kiezen. Eens je weet welke uitdaging volledig jouw ding is, kan je aan de uitwerking van je geniale plan beginnen, of dat nu in een uitgeschreven tekst, powerpoint of video is. Dat voorstel dien je vervolgens via de website in vóór 10 maart. En daarna is het wachten tot je meer nieuws én feedback krijgt van The House of Marketing.

Zij zullen uiteindelijk 6 finalisten nomineren op basis van 4 verschillende criteria: kennis van het onderwerp, creativiteit, logische opbouw en hoe aangenaam het te verwerken is. Ben je bij die finalisten, dan heb je de eerste ronde al overleefd. Score! In ronde 2 start je een sociale mediacampagne op. Ook zal je je "genius opinion" voor een jury van marketingexperten pitchen tijdens het Marketing Genius evenement op 24 april. Als je al deze proeven met glans hebt afgelegd, word jij misschien wel verkozen tot Marketing Genius van het Jaar en mag je je geniale idee voor de gehele Belgische marketinggemeenschap presenteren. Van een buitenkans gesproken ;-). Hou dan maar zeker 11 mei vrij in je agenda, want dan word je verwacht op het Vlerick Marketing Colloquium voor de pitch van je leven. Natuurlijk ga je ook met een mooi prijzenpakket naar huis, ter waarde van 8.000 (!) euro.

Sta jij nu al te springen om mee te doen en voel je de creativiteit door je lijf stromen? Registreer je dan zeker op www.marketinggenius.be en wie weet past het kroontje van Marketing Genius van het Jaar wel op jouw hoofd ;-). Good luck!

Lees meer