Nieuw Starbucks-drankje vanop het geheime menu gaat viraal, maar barista's weigeren het te maken

Het is kleurrijk. Het ziet er speciaal uit. Bijna niemand kende het. Het is van Starbucks. Dat zijn vier checks die de gemiddelde Instagram'er afgaat en denkt "dit wordt een topfoto!" De 'ombre rainbow drink', het nieuwe drankje van Starbucks, gaat de laatste dagen viraal, maar je moet je niet meteen naar de dichtstbijzijnde Starbucks haasten. Barista's weigeren het namelijk nog te maken.

Er zijn wel meerdere geruchten omtrent geheime menu's in grote ketens. Bloggers en Instagram'ers maken het dan ook hun job om die geheime menu's te kunnen achterhalen. En kijk, er is alweer een nieuw drankje ontdekt bij Starbucks: de ombre rainbow drink. Het drankje wordt gemaakt door de, ook voormalig geheime, kleurrijke fruitsapjes te mixen. Als we het over fruitsapjes hebben, bedoelen we natuurlijk de 'pink drink', 'purple drink', 'orange drink' en 'blue drink'. En zoals je uit de namen al kan afleiden, leidt het mixen van deze drankjes tot een prachtig regenboogkleurig geheel.

Boycot

Maar die verschillende fruitsapjes maken en dan blenden, kost enorm veel tijd. En als je af en toe een Starbucks binnenwandelt, dan weet je dat er nu al vaak tot buiten moet worden aangeschoven. Barista's weigeren het dan ook nog te maken. Ze hebben hun woede onder andere al geuit op Reddit, waar ze zover gaan als "I freaking refuse. No. Absolutely not. No way."

Het drankje werd 'ontdekt' door food blogger Joe Castro die meteen een foto op Instagram zette. Al zeggen de barista's dat de foto's duidelijk zijn gewijzigd, dat kan je zien aan de kleur van het groene rietje (dat helemaal niet meer groen is). Geen #nofilter dus. “Je kan zo zien dat die foto zwaar gefotoshopt is", zei er eentje. "Ik heb het al echt gezien en ze zien er helemaal niet zo kleurrijk, of zelfs lekker, uit."

Nog snel eentje gaan bestellen voor ze ook van het geheime menu geschrapt worden?