Weet wat je geeft: sommige bongobonnen verkopen absoluut niet, maar deze wel

Vroeger waren ze zo hot dat je er in de media haast niet naast kon kijken. Maar naast een Ferrari die tijdens een testritje van een bongoboncadeau in de prak werd gereden, is het al een tijdje stil rond de bongobon. Toch blijft het goed draaien, want als je niet weet wat kopen dan blijft een bongobon een optie bieden. En deze bongobon scoort zo goed, dat je er iedereen een plezier mee kan doen ... in Vlaanderen dan toch.

'Ontbijt met bubbels' is al jaren de bestseller onder de bongobonnen. "We houden wekelijkse cijfers bij, en die zijn echt solid as a rock. Elke week zien we dezelfde bonnen bij de meest verkochte terugkeren. En de topverkoper, iedere week weer opnieuw al enkele jaren lang, is 'Ontbijt met bubbels'", zegt Ruud Tiebos, marketing manager van Bongo voor de Benelux.

Al moet dat wel wat genuanceerd worden, want over de taalgrens is het minder in trek. "Ongeveer 95% van de verkoop van 'Ontbijt met bubbels' komt uit Vlaanderen", stelt Tiebos. Dat gastronomie het goed doet in Vlaanderen, dat is geen verrassing. Maar bij onze zuiderburen is het minder in trek. "In Wallonië zijn het vooral de categorieën 'avontuur' en 'wellness' die het goed doen" zo zegt Tiebos.

December

Wie dacht dat het minder ging met Bongo door de verminderde media-aandacht, die heeft het mis. Tiebos bevestigt dat: "De verkoop draait heel goed. We hadden in december van 2015 onze beste decembermaand ooit." December is, niet onverwacht, dè topmaand voor Bongo. "Bijna een derde van de totale verkoop vindt plaats in die maand," weet Tiebos, "specifieker nog de dagen voor Kerstmis." En ook de vorige eindejaarsperiode deden ze het goed. "In 2016 hebben we de record-decembermaand van 2015 zelfs nog een beetje overtroffen", aldus Tiebos.