Er is nu ook een parfum tegen cybercriminaliteit, we zeggen het maar

Pssht-pssht in je nek, da's al wat je moet om cyberveilig te zijn. Dat is toch de bedoeling van een Engels parfum 'Threat de Toilette". Of het geurtje, dat ontwikkeld werd door Kaspersky, lekker ruikt weten we niet, maar de geur zou je er aan moeten doen denken dat je moet opletten met je gegevens online doorgeven.

't Is niet altijd gemakkelijk om parfum te kiezen: duizenden verschillende merken en als je wil testen zit je neus al snel vol. Dus hebben we iets speciaals voor jullie: de 'Threat de Toilette' van Kaspersky. De verschrikkelijke toiletgeur zou je moeten beschermen tegen cybercriminaliteit, hackers, malware en phishing.

Maar hoe gaat dat dan in z'n werk? Zoals je al door hebt, is dit niet DE oplossing tegen hackers. Het idee is dat de geur functioneert als een soort symbool in je hoofd. Elke keer als je inademt, moet je er aan denken om voorzichtig te zijn met het delen van je gegevens. Kaspersky, een bedrijf dat software maakt tegen virussen en allerlei internetplagen, zweert dat het parfum "naar angst ruikt."

Om te testen hoe angst precies ruikt zal je nog even moeten wachten. Het project is pas op 9 maart gelanceerd en er is dus nog geen sprake van een verkoopsdatum. Nu maar hopen dat de geur niet erger is dan gehackt worden.

"Kan jij angst ruiken?"

Karspersky heeft zich ook gelieerd aan Scarlett London, een Londense blogster die in het modewereldje wel gekend is

Maar is 't niet gewoon allemaal een marketingstunt?

In ieder geval zijn ze op Twitter al overtuigd

"J'adore juste l'idée de génie #cybersécurité #campagnemarketing #ThreatdeToilette de l'équipe @Kaspersky. Vraiment bien fait les gars!"

Lees meer