H&M lanceert nieuw merk Arket in ons land, maar er hangt een prijskaartje aan

De Zweedse modegroep H&M heeft vandaag aangekondigd dat ze dit najaar een nieuw merk introduceren. Arket zal kleding en interieurartikelen verkopen die toch een stuk duurder zal zijn dan we gewoon zijn van H&M. 

Arket zal zich focussen op 'basics' voor mannen, vrouwen en kinderen en daarnaast ook hebbedingen voor je interieur verkopen. De prijs van die artikelen zal iets hoger liggen dan bij de gewone H&M-winkels. Zo zal een T-shirt voor mannen te koop zijn vanaf 39 euro en kan die prijs oplopen tot 115 euro.

Café bij de winkel

Karl-Johan Persson, chief executive van de H&M-groep zegt dat "Arket een breed, maar toch selectief gamma heeft van basics voor mannen, vrouwen en kinderen. Daarnaast zal er ook een kleiner assortiment voor het interieur zijn." Verder zegt hij nog dat "de focus van Arket ligt op kwaliteit in eenvoudige, tijdloze en functionele ontwerpen."

Waar mogelijk zal Arket ook een café bij de winkel hebben. Het café zal gebaseerd zijn op de Scandinavische, moderne keuken (New Nordic Kitchen) en daar zal de nadruk liggen op kwaliteitsingrediënten, puurheid en gezondheid.

Eerst Londen, dan Brussel

In Regent Street in Londen zal de eerste vestiging van Arket openen in het najaar. Daarna zullen Brussel, Kopenhagen en München volgen, aldus H&M. De collectie van Arket zal ook online te bestellen zijn in 18 Europese landen.

Arket wordt het achtste merk van de modegroep. H&M, Cos, & Other Stories, Weekday, Monki, Cheap Monday en H&M Home zijn ook allemaal winkelformules van de Zweedse groep.

Lees meer