Bikiniproof tegen de zomer: 5 tips tegen cellulitis

Heb je cellulitis? Dan ben je net als 90% van de vrouwen. Met het begin van de lente krijg je enkele tips om de beruchte appelsienhuid weg te werken. Want grote cellulitisplekken die met elke stap wiebelen, zijn niet echt hot.

Cellulitis is een vrouwelijk kenmerk dat genetisch bepaald is, maar ook het gevolg is van de hormonen en een slechte bloedsomloop. Jammer genoeg is er geen enkele magische formule om voor eeuwig van de appelsienhuid op de achterkant van je dijen verlost te zijn. Toch kan het geen kwaad om een kleine anti-cellulitisroutine uit te voeren in een poging om de kleine vetbolletjes onder je huid weg te werken.

1. Kneed je huid met een "rollend massage"

© IStock

De gekwelde zones masseren zorgt ervoor dat de cellulitis kan ontsnappen, dat het vocht kan wegtrekken en dat oxidanten geƫlimineerd kunnen worden. Dus blijf niet zitten wachten en neem een vetrolletje met je duimen, en laat het zo lang mogelijk onder de huid van je handen glijden, zonder de druk te verlichten. Het kan een beetje pijn doen, maar als je de rollende massage beheert zal je zien dat de appelsienhuid na een tijdje zal wegtrekken.

2. Eet regelmatig producten met anti-oxidanten

© IStock

We moeten je het bijna niet zeggen, maar eet gezond. Voor je eender wat doet, stop je best met fastfood. Maar je kan dat natuurlijk vervangen door anti-cellulitisvoedsel zoals anti-occidanten. zo kan je dingen zoals ananas, selder, rapen of kool, broccoli en asperges eten.

3. Drink veel!

© IStock

Voor sommige mensen kan cellulitis betekenen dat er zich water ophoopt. Dan spreek je van waterige cellulitis. Veel mensen denken dat dat wil zeggen dat je te veel drinkt, en stoppen dan met drinken. Het tegengestelde is waar. Hoe minder water je lichaam krijgt, hoe meer het opslaat. Dus twijfel niet en drink veel. Probeer 1,5 liter water, thee en bouillon te drinken per dag. Op die manier verbeter je ook je bloedsomloop. Veel water drinken heeft ook een positief effect op je huid en je haar.

4. Beweeg voldoende

© IStock

Neen, we dwingen je niet om terug te gaan lopen, want cellulitis die evenveel beweegt als gelatinepudding is walgelijk. Toch kan een beetje sporten geen kwaad. Het is misschien irritant en het is wat pijnlijk, maar de spieren versterken zorgt ervoor dat je huid strakker komt te staan. Dus wat squats kunnen zeker geen kwaad. Maar als je echt wil sporten, kan je altijd aan aquabiking of wielrennen doen.

5. Rook minder en drink met mate

© IStock

Alcohol en tabak gaan niet samen met een gezonde levensstijl. En ze hebben al helemaal geen positief effect op cellulitis. Waarom? Omdat de suiker die in alcohol zit, de neiging heeft om je te doen verdikken. En de sigaret heeft een slechte invloed op de bloedsomloop en ophoping van water. We zeggen het nooit genoeg, maar tabak is niet goed, net zoals cellulitis.

Voila, nu ben je gewapend om het op te nemen tegen cellulitis

Lees meer