Netflix vernieuwt deal met Adam Sandler, want we houden klaarblijkelijk van slechte films

Velen fronsten de wenkbrauwen wanneer Netflix aankondigde dat ze hun deal met Adam Sandler zouden vernieuwen voor vier nieuwe films. Maar, wat blijkt, we zijn er allemaal verantwoordelijk voor. Want we houden van zijn slechte films ... Blijkbaar. Sinds eind 2015 hebben we namelijk een half miljard uur naar zijn films gekeken. Een half miljard uur. Laat dat even een minuutje bezinken ...

Er werden al vragen gesteld bij de aankondiging van de eerste exclusieve deal tussen Netflix en Adam Sandler in 2014. De streaminggigant, die dan al furore had gemaakt met veelgeprezen series als House of Cards en Orange Is the New Black, had een overeenkomst met Sandler om al zeker vier films te maken.

Met The Ridiculous 6 had hij ook meteen een 'hit'. De film was de meest bekeken film ooit op Netflix in zijn eerste dertig dagen. Al werd hij wel wat minder gesmaakt door critici. Dat hij met een fenomenale 0 procent op Rotten Tomatoes kwalitatief niet echt kon overtuigen, is dan ook een gigantisch understatement. Ook The Do-Over en Sandy Wrexler zijn niet meteen topfilms gebleken.

Netflix releasete onlangs nieuwe kwartaalcijfers en daarin haalden ze hun vernieuwde relatie met Sandler nog eens aan. "We blijven heel enthousiast over onze samenwerking met Sandler en onze leden blijven uitkijken naar zijn films. Sinds de release van The Ridiculous 6 hebben Netflix-leden al meer dan een half miljard uur genoten van Adam Sandler-films." Ja, je leest dat goed: een half miljard uur. Dat is een 5 met acht nulletjes erachter. 500.000.000 uur Adam Sandler. En zo zijn we dus zelf verantwoordelijk voor nog vier nieuwe Adam Sandler-gedrochten.

Lees meer