Wil je minderen met suiker maar heb je zin in iets zoet? Snoep hier dan eens van 

Suiker, het zit bijna in alles! Daarnaast is het ook nog eens erg verslavend waardoor ophouden nog moeilijker wordt. Al goed dat er enkele ingrediënten en gerechten bestaan waardoor je makkelijker nee kan zeggen tegen het verslavend goedje. Dit is wat je kan eten of drinken om makkelijker te stoppen met toegevoegde suikers.

1. Zoethoutthee

Als je toch wat zin hebt in een zoete thee, dan drink je beter een thee die van nature zoet smaakt. Zoethoutthee bevat geen suikers en ook geen calorieën. Mensen die geen fan zijn van zoethoutthee, kunnen een andere thee drinken die van nature zoet is zoals witte thee en rooibos.

2. Zoete aardappel

De naam verraadt het al: zoete aardappel bevat een natuurlijke zoetheid. Perfect als je toegevoegde suikers wil vermijden. Je kan ontzettend lekkere gerechten maken met het ingrediënt en je cravings naar zoetigheid wat minderen.

3. Wortels

Wortels zitten vol met natuurlijke zoetheid. Het zijn geen cupcakes, maar ze zijn wel zoeter dan de meeste groenten. Dippen in een lekker sausje kan zeker smaken.

Snoepgroenten in het algemeen kunnen ook erg lekker zoet zijn.

4. Kombucha

Ooit gehoord van Kombucha? Dan wordt het tijd dat je het leert kennen. Het is een gefermenteerde gesuikerde thee die je zonder schuld kan drinken. Er zit namelijk heel weinig suiker in: als je verslaafd bent aan zoete drankjes, dan is dit een perfecte optie.

5. Notenboter

De markt voor natuurlijke notenboter is de afgelopen jaren ontploft. Je hebt genoeg keuze uit noten met natuurlijke zoetheid zoals amandelen en cashewnoten. Daarnaast zitten ze ook vol gezonde vetten en eiwitten.

Waar wacht je nog op?

Lees meer