De slechtste film aller tijden? 'The Emoji Movie' wordt in reviews met de grond gelijk gemaakt

Een 1,4/10 op IMDb, 8% op Rotten Tomatoes en 10% op Metacritic. De nieuwe animatiefilm 'The Emoji Movie' wordt om het zacht uit te drukken niet al te best onthaald door de verschillende recensenten. Het verdict gaat van "It makes me want to die" tot "Hear that? It's the end of the world". Wij zetten de beste reviews even op een rijtje. 

De film The Emoji Movie vertelt het verhaal van, we verzinnen dit niet, Gene, een emoji die de zoon is van twee 'meh'-emoji. Ondanks zijn 'meh'-opvoeding kan Gene toch verschillende emoties aannemen, waardoor hij niet weet welke emoji hij eigenlijk is. Hij wordt gevolgd in zijn zoektocht naar zijn ware identiteit en wordt daarin bijgestaan door Hi-5 en Jailbreak. En uiteraard is er ook een rol weggelegd voor ieders favoriete emoji: het lachend kakske.

Het klinkt allemaal al niet te veelbelovend en het blijkt dus nóg erger dan gedacht.

Laagste score ooit

De film kwam deze week in de zalen en is unaniem negatief onthaald. De verschillende critici hielden zich niet in en maakten de animatiefilm met de grond gelijk.

The Wrap omschrijft de film als "a soul-crushing disaster" en "a complete waste of your time". IndieWire stelt dan weer "'The Emoji Movie' is almost as bad and brutally depressing as everything else in 2017". Vulture noemt de animatiefilm, die zich overigens richt tot een jong publiek "one of the darkest, most dismaying films I have ever seen".

The Guardian hekelt vooral het overduidelijke gebruik van product placement voor apps als Candy Crush en Just Dance Now en stelt dat de film verboden zou moeten worden voor de makkelijk te beïnvloeden kinderen. Ook The New York Post heeft het over de schaamteloze product placement in de film: "Please restore my eyes to their factory settings. They have seen “The Emoji Movie,” a new exercise in soulless branding, aimed primarily at little kids".

The Verge, tot slot, geeft de genadeslag: "I don’t think I can say anything funny about this, because it makes me want to die".

Slechte publiciteit is ook publiciteit

Van die vernietigende kritieken is in de Box Office echter weinig te merken. The Emoji Movie moet enkel Dunkirk, de nieuwste blockbuster van Christopher Nolan, voor zich laten. De film haalde in z'n eerste twee weekends een Box Office binnen van maar liefst 25 miljoen dollar.

The Emoji Movie komt in ons land uit op 9 augustus en wij kijken alvast uit naar de reviews.

Lees meer