Hoe blijft die persoon toch eeuwig slank? Misschien wel door één van deze 7 tips ...

Hoe vaak vragen we ons niet af hoe het komt dat iemand er altijd zo slank blijft uitzien? Het goede nieuws is dat slank blijven vaak in een aantal kleine gewoontes schuilt. Dit zijn zeven geheimen van slanke mensen.

1. Thee drinken

© iStock

Koffiedrinkers zullen het misschien niet graag horen, maar grote hoeveelheden thee drinken kan de sleutel tot succes zijn als je op gewicht wil blijven. Thee bevat heel wat antioxidanten zoals catechine en dat is toevallig ook een vetverbrander.

Groene en witte thee bevatten de hoogste concentratie catechines en als je grote hoeveelheden van het goedje drinkt, zal je minder aankomen dan mensen die minder of geen thee drinken, zo blijkt uit een Amerikaanse studie.

2. 's Morgens sporten

© iStock

Een studie van The American Pysiologial Society heeft uitgemaakt dat het een pak efficiënter is om te sporten voor het ontbijt.

Op een lege maag sporten, zorgt ervoor dat je lichaam opgeslagen vet gebruikt om je metabolisme draaiende te houden tijdens het sporten. Als je pas na een maaltijd gaat sporten, gebruikt je lichaam de koolhydraten van je laatste maaltijd.

3. Ontbijten

© iStock

Al jarenlang wordt er benadrukt hoe belangrijk ontbijten wel is en ook wij moeten het beamen dat ontbijt eten goed is voor je lichaam. Mensen die een goed ontbijt nuttigen zijn gemiddeld twee centimeter slanker in de taille dan mensen die de ochtendlijke maaltijd overslaan, dat schrijft The American Journal of Clinical Nutrition.

Een goed ontbijt bevordert de stofwisseling en zorgt ervoor dat je minder enzymes opneemt die cholesterol verhogen.

4. Geniet van je eten

© iStock

Mensen die er een halfuur over doen om een ijsje op te lepelen, ontwikkelden meer hormonen die hen een vol gevoel gaven dan de mensen die het ijsje veel sneller opaten.

Traag eten kan dus je slanke lijn in stand houden, dat is de conclusie van een studie die verscheen in The Journal of Clinical Endocrinilogy & Metabolism. Uit diezelfde studie leren we dat we ook moeten afleidingen zoals tv-kijken moeten vermijden tijdens het eten.

5. Eet op regelmatige tijdstippen

© iStock

Onze haastige levensstijl maakt structuur in ons leven soms moeilijk, maar toch zou eten op regelmatige tijdstippen zorgen voor het behoud van je lijn. In San Diego hebben onderzoekers een studie gedaan met muizen die aten op vaste tijdstippen en daarna 12 uren vastten.

De muizen ontwikkelden genen in hun lever die suiker en vet verbrandden. Het is nog niet zeker wat het effect is op een menselijk lichaam, maar het kan geen kwaad om te proberen, toch?

6. Drink water voor elke maaltijd

© iStock

Een studie van Virginia Tech heeft geconcludeerd dat water drinken voor je maaltijd ervoor zorgt dat je snel 75 tot 90 calorieën minder eet.

Op die manier kan je sneller 2,5 kilo kwijtspelen dan mensen die geen water drinken, omdat water je maag vult vooraleer je begint met eten.

7. Weeg jezelf

© iStock

Het klinkt misschien als een foltering, maar mensen die zich minstens een keer per week wegen, vermageren sneller dan mensen die dat niet doen.

Je houdt veel makkelijker je gewicht bij en bent sneller geneigd om eetgewoontes en fysieke inspanningen aan te passen in functie van dat gewicht.

Lees meer