Medialaan lanceert online tv-abonnement met alle grote Vlaamse zenders, maar niet iedereen is fan

Medialaan, het moederbedrijf van onder andere VTM en Q2, lanceert vanaf vandaag Stievie Premium. Dat is een betalende streamingdienst waarop je alle grote Vlaamse zenders kan zien voor 9,99 euro per maand. Zo hoopt Medialaan de jonge Netflix-generatie terug te winnen, maar die zijn duidelijk niet allemaal fan.

Steeds meer mensen zeggen hun tv-abonnement op en kijken enkel nog naar streamingdiensten zoals Netflix. Dat merkt ook Medialaan en daarom willen ze met een eigen streamingsabonnement die kijkers terughalen naar de Vlaamse zenders.

Vanaf vandaag kan je een abonnement nemen op Stievie Premium. Voor 9,99 euro per maand krijg je dan toegang tot 18 zenders op je laptop, chromecast, smartphone of tablet. Je kan live kijken of tot zes dagen terug uitgesteld. De beschikbare zenders zijn VTM, Q2, Vitaya, CAZ, VTMKZOOM, KADET, Qmusic, Eén, Canvas, Ketnet, VIER, VIJF en ZES, Eurosport, TLC, Discovery Channel, National Geographic en Nat Geo Wild.

Veel kritiek

"Stievie Premium brengt een volwaardig tv-aanbod voor de nieuwe generatie kijkers die online wil kijken. Het gaat dan vaak om jonge mensen, twintigers en dertigers, voor wie online video kijken de norm is geworden. Zij kunnen vanaf nu via Stievie de meest bekeken tv-kanalen streamen op hun mobiele toestel, én op het tv-scherm, en dit voor een bescheiden prijs", zegt Herbert Vanhove, directeur mobile van Medialaan.

Toch is er bij die generatie twintigers en dertigers veel kritiek te horen. Wie een abonnement neemt op Stievie Premium krijgt namelijk nog altijd (gepersonaliseerde) reclame te zien. Bovendien kan je maar één stream tegelijk bekijken. Een groot verschil met bijvoorbeeld Netflix dus.

Lees meer