Heidi Klum legt LIDL plat: collectie vliegt de deuren uit

Duits topmodel en modeontwerpster Heidi Klum heeft samengewerkt met supermarktketen Lidl. Samen stelden zij een topcollectie voor in de winkel en het was een waanzinnig groot succes. Afgelopen maandag werd de collectie gelanceerd in de winkels en webshop van Lidl. Als je nog een item wil bemachtigen, moet je zeker snel zijn want op is op! 

Sinds afgelopen maandag kan je terecht bij Lidl voor de kledingcollectie 'Esmara by Heidi Klum: Heidi & The City'. De samenwerking van Lidl en Heidi Klum lokte heel wat mensen naar de winkelketen voor de mooie collectie.

Na één dag was meer dan de helft van de collectie al verkocht. Mensen willen zich op een modieuze manier klaarmaken voor de winter. Isabelle Colbrandt, woordvoerder van Lidl, vertelt newsmonkey dat de truien en sjaals heel populair zijn. Daarnaast werden meer dan 6.000 jeansbroeken verkocht op 12 uur tijd. "Het viel ook op dat hele outfits werden gekocht", vertelt Isabelle ons. "Heel veel mensen hadden zelfs een lijstje bij, met wat ze zeker moesten kopen." Zelfs dochters, zussen en vriendinnen hadden hun toppertjes doorgegeven.

Ook online

Als je geen zin hebt om te gaan shoppen in een winkel, kan je ook online winkelen in de Lidl-shop. De webshop was sinds de lancering van de collectie populairder dan normaal. "De webshop Lidl-shop.be telde 15 keer meer bezoekers in vergelijking met een doorsnee maandagochtend." Volgens Lidl zijn de best verkopende items online de bloes, de blazer en de pumps. "De pumps zijn online helemaal uitverkocht", voegt Isabelle daaraan toe. "In de winkels kan je nog terecht voor verschillende soorten schoenen van de collectie."

De verrassende samenwerking heeft duidelijk een groot succes. Er was een grote opkomst in verschillende filialen. Volgens de woordvoerdster was er een stormloop in de grote steden. "Steden zoals Brugge, Brussel, Gent en Antwerpen waren erg populair."

Wij willen meer!

De woordvoerster vertelt ons dat je nog overal terecht kan voor verschillende items, maar je moet wel snel zijn. "Het is een exclusieve samenwerking dus op is op. Wij denken dat de voorraad nog zo'n week tot twee weken zal meegaan."

#LETSWOW

Als je denkt aan Lidl, denk je niet meteen aan mode. Maar met Heidi Klum als creatieve inspiratiebron én modeontwerpster, kan daar wel verandering in komen. "#LETSWOW staat voor plezier en mode en hiermee verrast Lidl nu ook de modewereld“, zegt Colbrandt.

Lees meer