Newsmonkey zoekt HR-junior met liefde voor analytics

GMGroup, het bedrijf achter newsmonkey en Express, is op zoek naar een junior HR-specialist. Iemand die houdt van werken met mensen, maar tegelijk ook zeer goed is in marketing en data-analyses heeft het ideale profiel voor deze job. Doen onder andere rekrutering, digitale marketing, Google Analytics en Google Scripts bij jou meer dan een belletje rinkelen? Lees dan zeker verder.

Wil jij voor het mediabedrijf van de toekomst werken? Maar vooral, met jouw interne aanpak, zowel in soft skills als door data-analyse, heel het team beter maken? Dan is dit je gedroomde kans!

Rekrutering van A tot Z

Je komt terecht in een creatief bedrijf dat massa's content maakt voor klanten op verschillende platforms, gaande van websites tot Facebookpagina's en Instagram. Daarbij is de juiste mensen in het team hebben cruciaal: onze lezers, maar ook onze klanten verwachten een heel authentieke aanpak. Je volgt de rekrutering van A tot Z op: campagnes op tekst en video uitdenken, reacties opvolgen, gesprekken organiseren, jobomschrijvingen maken, everything.

The most important part is …

Maar je doet veel meer: heel belangrijk bij ons is hoe onze mensen scoren, maar ook hoe onze content (die gemaakt wordt door ons team) scoort. Daarover feedback geven, rapporten maken, analyses halen over wie waarop perfect ingezet moet worden, behoort ook tot je takenpakket. Je belangrijkste opdracht is daarom de marketing en de redactie ondersteunen. Je brengt hen op de hoogte van jouw analyses. Wat is het surfgedrag van generation Y? Op welke soort artikels klikken ze het meest? Wanneer reageren ze het vaakst op social posts? Dat worden jouw nieuwe levensvragen. Daarbij volg je de markttrends op de voet en houd je al je bevindingen up-to-date.

Wij zijn dus op zoek naar iemand die een analytisch overzicht kan bewaren van al onze content (zowel op newsmonkey en Express als bij Share Agency en vYdeo) en de cijfers daarvan in mooie rapporten kan gieten. En dat bovenop een HR-functie. Ben jij die persoon? Dan herken je ongetwijfeld jezelf in de volgende skills:

  • Je kan heel goed omgaan met verschillende soorten mensen en weet perfect wat voor persoon er geschikt is voor welke job.
  • Je bent steeds op de hoogte van de nieuwste markttrends.
  • Je bent benieuwd naar wat het surfgedrag van ons publiek is en onderzoekt dat ook graag aan de hand van impactstudies.
  • Je houdt graag je bevindingen up-to-date en legt die voor aan zowel de redactie als het salesteam.
  • Je kan goed overweg met Google Analytics, Google Scripts, PowerPoint en Excel.
  • Je bent heel zelfstandig en ziet het zitten om nauwgezet alle campagnes goed op te volgen en te rapporteren.
  • Jij neemt graag verantwoordelijkheid en weet perfect hoe je je werk kan indelen zodat je al jouw deadlines haalt.
  • Data-analyses en -mining zijn je niet vreemd en je kan er bovendien creatief mee overweg.
  • Je hebt voeling met enquêtes en weet perfect welke statistische toetsen belangrijk zijn. Daarbij kan je die bevragingen mooi opmaken en verder analyseren.

What's in it for you?

Bij GMGroup kom je in een jong, dynamisch en enthousiast team terecht dat helemaal social media-minded is. Bovendien leren je teamgenoten graag meer over jouw analyses. Ze zullen dus één en al oor zijn. Je krijgt een freelancecontract aangeboden en komt voltijds werken in de knappe kantoren van het heel moderne MeetDistrict in de Ghelamco Arena. We vergaderen en lunchen dus met zicht op het voetbalveld. Last but not least: er is goeie koffie en gratis bier à volonté.

Geïnteresseerd? Wacht niet langer en stuur vandaag nog je cv, samen met een motivatie, naar vacature@newsmonkey.be. Overtuig ons en wie weet maak je binnenkort ook deel uit van de monkey tribe!