McDonald's wil dat we onze smartphones wegsteken met nieuwe campagne 'Phone Off, Fun On': een goed idee?

Ook niet in staat om een maaltijd te verorberen zonder constant naar je smartphone te staren? McDonald's heeft de oplossing: lockers voor gsm’s. Met deze ‘Phone Off, Fun On’-campagne wil de bedrijfstop ervoor zorgen dat mensen opnieuw met elkaar praten tijdens het eten. Voorlopig staan de kluisjes enkel in fastfoodrestaurants in Singapore. Wat denk jij? Een goed idee?

Bij de McDonald’s van Marine Cove, één van de grootste pretparken van Singapore, waren ze het beu dat zowel de kinderen als de ouders tijdens de maaltijd continu op hun smartphone zaten te tokkelen. Daarom heeft McDonald’s Singapore de ‘Phone Off, Fun On’-campagne gelanceerd. Dat schrijft Mashable. Het concept: ouders én kindjes deponeren vrijwillig hun smartphones in lockers en eten gezellig samen hun Big Macs op. Uit een survey van McDonald’s Singapore bij 302 klanten blijkt namelijk dat 72 procent van de kinderen en 69 procent van de ouders op hun smartphones zitten tijdens de maaltijd. Toch bleken de lockers met een capaciteit voor 100 smartphones een beetje te ambitieus. Mensen leggen amper hun smartphones opzij in de Singaporese McDonald’s.

Het filmpje van de 'Phone Off, Fun On'-campagne:

De smartphone-lockers:

Lees meer