Maandverbandmerk verrast met nieuwe 'echte' reclamespot

Dat er rond maandverband en maandstonden nog altijd een beetje taboe hangt, weet iedereen. Nochtans is het de normaalste zaak van de wereld. Dat vindt ook Bodyform, producent van maandverband, en creëerde een 'echte' campagne die al op veel lovende reacties kon rekenen.

Je hebt er misschien nog niet zo over nagedacht, maar reclame rond maandverband wordt eigenlijk nooit voorgesteld zoals het eigenlijk is. Bloed wordt dikwijls vervangen door een blauw goedje om te laten zien hoe absorberend de materie is. Maar is dat eigenlijk allemaal wel nodig?

Volgens het Britse maandverbandenmerk Bodyform alleszins niet. Ze lanceerden een verrassende campagne waarin er komaf wordt gemaakt met het taboe rond maandstonden. We zien rode vloeistof in plaats van blauwe, een man die maandverband koopt in de supermarkt, een vrouw bij wie het bloed langs haar benen loopt tijdens het douchen ... Allemaal waarheidsgetrouwe situaties die eigenlijk helemaal niet raar of vies zijn. Op Twitter werd de campagne dan ook met veel applaus onthaald.

Bekijk de spot hier:

Lees meer