'Sorry voor alles' flopt compleet in Nederland

Adriaan Van den Hoof lokte met 'Sorry voor alles' wekelijks meer dan een miljoen kijkers naar Eén. Maar onze noorderburen kunnen het programma minder goed smaken. "Niet spannend, niet grappig, niet leuk", luidt de kritiek over de grens.

Amper 820.000 kijkers voor aflevering één en maar 746.000 meer voor de tweede. Daarmee halen ze nog geen 15 procent van de markt op zaterdagavond binnen. Voor de Nederlandse publieke omroep zijn dat schamele cijfers. Concurrent Oh, wat een jaar op de commerciële zender RTL4 overschreed makkelijk de kaap van de twee miljoen.

"Niet grappig"

Maar niet alleen in de kijkcijfers wordt het programma afgestraft. Ook verschillende recensenten stellen zich vragen bij Sorry voor alles. "De ambitie mag nog wel wat worden opgeschroefd", schrijft Han Lips in Het Parool. "Een zoveelste verborgen cameraprogramma, waarbij er een maand lang een paar flauwe grappen worden uitgehaald met iemand", stelt Angela de Jong dan weer in Het Algemeen Dagblad. "Het is niet spannend, niet leerzaam, niet nieuw, niet grappig."

Adriaan Van den Hoof en Jan Smit

In de Nederlandse versie van het Eén-programma wordt de rol van presentator, die bij ons door Adriaan Van den Hoof wordt vervuld, ingenomen door Jan Smit, een vaak voorkomend schermgezicht bij NPO1. Op sociale media is het vooral hij die vaak de pijlen op zich gericht krijgt.

De Vlaamse versie viel zo in de smaak dat het zelfs genomineerd werd voor een Emmy in de categorie 'non-scripted entertainment'. Of Sorry voor alles het beeldje ook mee naar huis mag nemen, weten we morgen. Naast Sorry voor alles werd ook Callboys genomineerd. Zij worden dus misschien de opvolger van de vorige Vlaamse Emmy-winnaar, Wat Als?.

Maar in Nederland werd het programma dus minder gesmaakt:

Lees meer