Na de gevechten om goedkope Nutellapotten rellen rond Pamperspromotie in Frankrijk

Hoeveel heb jij over voor een goedkoop pak Pampers? Als je er over wil vechten, dan kan je nog proberen om ergens in een Intermarché in Frankrijk voor zeventig procent minder dan normaal een pakket in handen te krijgen. Daar graakten verschillende mensen namelijk slaags over exact dat. Na de Nutella-chaos van vorige week, wordt Intermarché nu wel op het matje geroepen. 

Wie zich de Nutella-hetze van vorige week herrinnert, en thuis een paar koters lopen heeft, die nog niet op het potje gaan, kan er zich iets bij voorstellen. Pampers zijn duur, zeker van het merk Pampers zélf, en een korting van 70%, daar doe je al eens iets voor. Op de beelden hieronder is te zien hoe dat loopt in een Intermarché met zo'n korting.
 

Vorige week op uw sociale media-feed: hordes mensen die een pot Nutella van 950 gram voor 1,41 euro te pakken proberen krijgen. De normale prijs: 4,5 euro. Nu begrijpen wij de liefde voor Nutella wel, maar de consensus online was toch wel dat de besparingen op Nutella niet konden opwegen tegen de ziekenhuiskosten die enkele mensen ongetwijfeld in de bus kregen.

Goede reclame

Maar ook ruzie in de rayons is goede reclame, dachten ze bij Intermarché en dus is het deze week weer prijs: niet over Nutella, dat is so last week, maar over Pampers. Luiers zijn verantwoordelijk voor een vrij groot stuk van je uitgaven als nieuwe ouder, zeker als je vasthoudt aan het merk. 't Is dus geen verrassing dat er ook nu weer relletjes ontstaan. 7,18 euro in plaats van 23,95, da's een stevige besparing, uiteindelijk.

Ook in België zou zoiets niet uitzonderlijk zijn: de wetgeving houdt tegen dat winkels met verlies verkopen, maar op Facebookgroepen voor ouders worden de prijzen voor luiers angstvallig in de gaten gehouden en doorgegeven. Op die reflex rekenen ze ook bij Intermarché, met deze vechtende mensenmassa tot gevolg.

Charter

In Frankrijk tekenden de grote supermarktgroepen echter een charter waarin ze beloofden niet aan dit soort acties te doen. Dat charter is natuurlijk niet bindend, maar de regering van Emmanuel Macron wil Intermarché toch op het matje roepen. Ook bij Nutella zijn ze niet blij met de hetze van vorige week, het familievriendelijke merk wil liever niet geassocieerd worden met chaos die aan straatrellen doet denken.

 

Lees meer