Een dipje in je seksleven? Grijp dan maar naar de guacamole want blijkbaar heeft avocado een positieve invloed!

Of je nu voorstander bent of niet, seks en voedsel gaan samen. Er bestaan verschillende eetwaren die je stimuleren en een leuk extraatje kunnen betekenen in de slaapkamer. Naast oesters, chocolade en slagroom kunnen we ook avocado aan de 'Naughtylist' toevoegen. 

Als je seksleven in een dipje zit, moet je misschien meer nacho's met guacamole eten. Want blijkbaar zou avocado je seksleven kunnen boosten en dat vinden wij geweldig!

Een gezond libido is erg belangrijk voor een gezonde levensstijl. Maar als je libido nu eenmaal laag is door bepaalde factoren, kan je er ook nog iets aan doen. Zo kan je bepaalde voedingsmiddelen eten die je seksleven kunnen verbeteren. En avocado is één van die etenswaren.

Meer energie en meer zin

Volgens Lianne Young, voedingsdeskundige en seks- en relatietherapeut is een gezond libido cruciaal voor goede seks. En avocado's zorgen toevallig voor beide: zowel een gezond libido als goede seks. "Avocado's zitten boordevol mineralen, onverzadigde vetten en vitamine B6, die energie en seks verbeteren", zegt Young in Metro.co. "Hierdoor kan je ook langer volhouden."

De therapeut raadt zelfs aan om op Valentijn avocado op het menu te zetten. "Avocado's zijn ook een bron van omega-3 die zowel je humeur een boost geven als je zin in seks!" Als voorgerechtje een toast met avocado en een kom guacamole, en wie weet geraak je zelfs niet tot het hoofdgerecht.

Heel lang geleden

Blijkbaar spraken zelfs de Azteken over avocado als vrucht om je libido te verhogen. In sommige streken in Latijns-Amerika werden maagden zelfs tijdens de oogstperiode van de avocado binnen gehouden. Eigenlijk komt de naam avocado van het Azteekse woord “ahuacatl”, dat 'testikel' betekent. Duidelijk dat avocado altijd al een seksueel kantje heeft gehad!

Wil je meer?

Er zijn heel wat etenswaren die ervoor zorgen dat je libido verhoogt:

  • Watermeloen
  • Selder
  • Vijgen
  • Bananen
  • Gember
  • Koffie
  • Broccoli
  • Oesters
  • Ginseng
  • Asperges
  • Eieren
  • Pijnboompitten
  • Zeewier
  • Amandelen
  • Zalm

Wordt je Valentijnsmenu een beetje interessanter?

Lees meer