Neen, Jupiler verdwijnt niet! Dit is het grote nieuws dat was aangekondigd

Op een mysterieus aangekondigde persconferentie heeft AB InBev onthuld wat ze van plan zijn met Jupiler. Gisteren werd druk gespeculeerd dat het merk uit het gamma zou verdwijnen, maar dat is niet het geval. Naar aanleiding van het WK voetbal zal de naam van de pils wel veranderen in 'Belgium'. Met de campagne 'We Are Belgium' wil het biermerk de Rode Duivels steunen.

Enkele dagen geleden was het logo van Jupiler verdwenen van de gevel van de brouwerij in het Luikse Jupille. Wie bij AB InBev om uitleg vroeg, kreeg als antwoord dat ze iets aan het voorbereiden waren, maar dat het allemaal op een persconferentie duidelijk zou worden. Eén van de meest verregaande speculaties was dat Jupiler uit de markt zou verdwijnen, maar dat leek toch heel onwaarschijnlijk, aangezien het in België één van de meest verkochte bieren is.

We are Belgium

Alles wees op een marketingcampagne om Jupiler een boost te geven. En met het WK in aantocht was de link met de Rode Duivels snel gelegd. Aangezien de voorzitter van de Belgische voetbalbond, Gérard Linard, op de persconferentie aanwezig was, leek het duidelijk dat liefhebbers van Jupiler niet hoeven te vrezen. Enkel de naam zal tijdelijk verdwijnen. Vanaf vandaag zal je in de supermarkt moeten zoeken naar bier met de naam 'Belgium'.

Een storm in een glas bier dus, want veel is er niet aan de hand. Maar meteen heeft AB InBev zo wel de campagne van het WK op gang getrapt. Als partner van de Rode Duivels wil Jupiler de Belgische fans verenigen in de strijd om de wereldtitel in Rusland. Feit is dat we nog nooit zoveel kans hebben gemaakt om wereldkampioen te worden, ook al zijn de meningen daarover verdeeld. In elk geval zal je als supporter kleur bekennen wanneer je tijdens de wedstrijden deze zomer een pintje drinkt.

Lees meer