River Island kiest voor kinderen met een beperking in een nieuwe campagne

In diversiteitscampagnes zien we regelmatig volwassenen in verschillende vormen, maten en kleuren. Maar bij kinderkleding komt diversiteit toch niet zo vaak voor. Daar heeft winkelketen 'River Island' nu verandering in gebracht door kinderen met een beperking als modellen te gebruiken voor een nieuwe kledingcampagne. Een mooi en origineel initiatief van de winkel. 

River Island heeft een nieuwe campagne gelanceerd dat de wereld een beetje gelukkiger maakt. De winkel koos voor een kledingcampagne met enkele kindermodellen die een beperking hebben. Alle kinderen zijn tussen drie en tien jaar oud. Maar sommigen van hen hebben het syndroom van Down, een verlamming of een andere beperking. De winkel wil graag labels zien verdwijnen en meer diversiteit zien bij de klanten.

De winkel heeft ook de campagne 'Labels are for clothes' gelanceerd om diversiteit aan te moedigen. River Island maakt duidelijk een statement en toont aan dat mode voor iedereen belangrijk kan zijn, ongeacht hoe je eruit ziet, wat je doet of wie je bent.

Iedereen heeft stijl

De winkelketen doet er alles aan om het 30-jarig jubileum stijlvol te vieren. Daarom koos River Island om uit te pakken met Labels are for clothes op verschillende manieren. De winkel selecteerde unieke kindermodellen die we normaal niet snel zien in campagnes. De kinderen worden vertegenwoordigd door Zebedee Management, dat gespecialiseerd is in het werken met modellen met een beperking.

Zo behoort de 10-jarige Lois Groom tot een van de kindermodellen van de nieuwe campagne van River Island. Zij werd geboren met het 18q-syndroom, dat slechts één op de 40.000 kinderen treft. Volgens haar moeder staat ze dolgraag voor de camera, en dat is duidelijk te zien in de campagne van River Island.

© River Island

Op Twitter reageren mensen erg positief op de campagne

Mensen bedanken de winkel

En zijn erg gelukkig met het initiatief

Dit willen wij vaker zien! <3

Lees meer