Cosmetica kijkt steeds verder naar virtuele realiteit om je make-up thuis te proberen

Het Canadese technologiebedrijf ModiFace, ontwikkelaar van toepassingen van augmented reality en artificiële intelligentie om makeup en lipstick online te testen, wordt overgenomen door de Franse cosmeticagroep L'Oréal. De verkoop toont de toenemende interesse van de lichaamsverzorging voor digitale mogelijkheden. Onder meer merken zoals Estée Lauder en Sephora maken al gebruik van de app. 

Met de technologie van ModiFace worden realtime simulaties van de effecten van lipstick en oogschaduw mogelijk. Er werken een zeventigtal werknemers bij het Canadese bedrijf.

Wetenschappelijk bewezen

Voor L'Oréal is het de eerste keer dat ze een technologiebedrijf overnemen. Persbureau Reuters geeft echter aan dat dergelijke transacties de toenemende interesse in nieuwe technologieën bevestigen. De specialisten van het bedrijf ModiFace gaan in samenwerking met L'Oréal de volgende jaren de beleving van de lichaamsverzorging fundamenteel veranderen.

L'Oréal heeft met ModiFace zijn concurrentiepositie behoorlijk versterkt. Daarnaast werkt het bedrijf ook samen met bloggers op Instagram en YouTube en daardoor hebben ze meer toegang tot de generatie jonge consumenten met grote selfie-activiteit.

Om de digitale activiteiten verder uit te bouwen worden zo'n zeventienhonderd nieuwe medewerkers aangenomen.

Lees meer