Goed nieuws voor shoppers: H&M verlaagt zijn prijzen

Ben je van plan om dit weekend te shoppen? Dan moet je bij H&M zijn, want de modeketen verlaagt zijn prijzen. Nu gaan de prijzen al naar beneden, maar misschien zakken ze de komende tijd nog meer. H&M moet namelijk z'n verkoop opkrikken om te compenseren voor eerdere, teleurstellende cijfers. 

Goed nieuws voor de shoppers, maar slecht nieuws voor H&M: de modeketen moet de prijzen verlagen na een winstdaling. De Zweedse moderetailer van de keten had aan het begin van dit jaar een daling van 61 procent in de winst. H&M waarschuwt dat er mogelijk meer prijzendalingen nodig zouden zijn om de markante verkopen op te heffen. Ook in de vorige maanden had de keten te maken met een zwakkere omzet en een achterstand van te verkopen kleding.

Karl-Johan Persson, de CEO van H&M, zei dat de handel aan het begin van het jaar zwaar was geweest. "De hoge uitverkoop in combinatie met ongewoon koud winterweer had een negatief effect op de verkoop van de voorjaarskleding”, zegt hij aan The Guardian. Hij wil met een langetermijnplanning het bedrijf opnieuw leiden naar een gezonde groei.

Meer H&M-winkels

© Istockphoto

Meer H&M-winkels

De retailer heeft meer dan 4.700 winkels over de hele wereld en biedt werk aan ongeveer 171.000 mensen. Het bedrijf wil in de toekomst 220 nieuwe winkels openen, waarvan de meeste H&M-winkels zijn. Ook wil de retailgigant acht zelfstandige H&M-thuiswinkels opstarten.

Lees meer