De keeper van IJsland heeft het beste reclamefilmpje voor dit WK gemaakt

Hannes Þór Halldórsson, de doelman van de IJslandse nationale ploeg en bij het Deense Randers, is eigenlijk een filmregisseur. En hij heeft voor Coca Cola een ronduit schitterend reclamefilmpje gedraaid.

Het filmpje heet "A rhythm that unites the nation" en het is naar verluidt het duurste reclamefilmpje dat ooit in IJsland is geproduceerd, maar, dat wil dan ook weer niet zoveel zeggen.

“Wild Claws” Halldórsson werd door Coca Cola benaderd nadat IJsland zich plaatste voor het WK. Het hoofdthema in de commercial is de "Hú" Viking-klap en het ritme van de klap versnelt tijdens de duur van de advertentie.

"Ik wilde een commercial maken die de mensen raakte", zei Hannes. "Een advertentie die iedereen eraan herinnert dat we samen deze reis maken. Er zijn misschien maar elf spelers op het veld, maar we voelen ons nooit alleen - we voelen dat alle IJslanders achter ons staan. "

Hier is het filmpje in kwestie:

 

Lees meer