Nainggolan die fans in filmpje oproept Panamezen wakker te houden fake news? "Mix tussen fictie en realiteit"

Radja Nainggolan die het volkslied zingt en die fans in Rusland vraagt om de Panamese selectie 's nachts wakker te houden. De AS Roma-middenvelder slaagt er, ondanks zijn afwezigheid op het WK, toch steeds weer in in de aandacht te komen. Die filmpjes blijken nu echter onderdeel te zijn van een reclamecampagne van telecomoperator Orange. Of de Panamezen echt slecht geslapen hebben vannacht? "Het is een mix tussen fictie en realiteit", laat Orange weten.

Sinds zijn niet-selectie is Radja Nainggolan niet meer uit het nieuws weg te slaan. Zijn afwezigheid op het WK heeft zijn populariteit duidelijk niet aangetast. De middenvelder werd dan ook massaal gesteund (meer info over de protesten die uitbraken, vind je hier). Zowat alles dat de AS Roma-middenvelder op sociale media post, wordt opgepikt. Zo ook het filmpje waarin hij de Brabançonne zingt in de spiegel. Het bleek deel uit te maken van een grote reclamecampagne van telecomoperator Orange, die zo z'n 'Orange Unlimited'-pakket wil aanprijzen.

In een nieuw filmpje, dat deze morgen werd gepost en meteen viraal ging, roept Nainggolan de Belgische supporters in Rusland op om naar het hotel van de Panamese selectie te trekken en daar zoveel mogelijk lawaai te maken (bekijk het filmpje onderaan). "Zorg ervoor dat die mannen heel de nacht lang geen oog dichtdoen", vraagt de middenvelder.

"Fictie en realiteit"

En daar lijken ze ook in te slagen, want we zien enkele tientallen fans met Bengaals vuur op straat amok maken. Maar hebben die fans daar wel echt de Panamezen wakker gehouden of is het gewoon fake news? "Het is een mix tussen fictie en realiteit", reageert woordvoerster Annelore Marynissen aan newsmonkey. "Meer willen we daar niet over kwijt."

Wanneer het volgende filmpje volgt, is nog niet geweten. "De opnames zijn nog volop aan de gang", vertelt Marynissen. "We kunnen dan ook nog niet zeggen wanneer we Nainggolan opnieuw aan het werk zullen zien." Al bevestigde ze wel dat er nog een heel aantal filmpjes zitten aan te komen. "Het is een build up. We vertellen een heel verhaal".

Favoriet bij de supporters

Ondanks dat we het merk misschien nog niet echt opvallend in beeld hebben gezien, gaat het hier wel degelijk om een marketingcampagne. "We wouden onze 'Orange Unlimited'-bundel in de kijker zetten en hebben dat opgehangen aan de Rode Duivels. Onze boodschap was dat het niet alleen de gelukkigen die naar Rusland trekken kunnen supporteren voor de Rode Duivels. Dat kan je ook gewoon van thuis."

Dat de favoriete speler van de Belgische supporters niet mee mocht naar Rusland, zorgde voor een schokgolf in het Belgische voetbal (lees hier waarom de niet-selectie van Nainggolan sportief gezien absurd is). De keuze voor Nainggolan was bij Orange dan ook snel gemaakt. "Het was meteen een match", stelt Marynissen. "Hij stond er zelf ook volledig voor open."

Bekijk hieronder het nieuwe filmpje van Radja Nainggolan

Bekijk zeker ook onze WK-show!

Lees meer