KFC daagt de fans uit: 11.000 dollar te winnen als je je kind déze naam geeft

Kentucky Fried Chicken, de Amerikaanse fastfoodketen, is druk bezig met een opvallende promotiecampagne. Ze dagen hun klanten die een kindje verwachten, uit om de boreling de naam te geven van de stichter van KFC. Je kan er 11.000 dollar mee winnen, maar hopelijk vind je de naam Harland dan ook echt mooi.

Fastfoodketen KFC voert de laatste tijd agressieve promotiecampagnes. Ze presenteerden eerder al een nieuw broodje, gebaseerd op het personage van The Mountain in Game of Thrones. Maar deze week specialiseerden de kippenboeren een heel andere campagne. KFC vraagt aan al z'n klanten die de komende tijd een kindje verwachten, om dat kindje Harland te noemen. Wie dat doet, kan 11.000 dollar winnen.

Harland is natuurlijk de voornaam van de stichter van de fastfoodketen: Harland. Of meisjes ook mogen meedoen, is twijfelachtig. Verder specifieert het wedstrijdreglement dat de Harlands moeten geboren zijn op de verjaardag van de stichter: 9 september. Al de baby's die meedoen aan de wedstrijd, worden samen in een grote pot gedaan. Nadien trekt een onschuldige hand de prijswinnaar. 11.000 dollar, da's zo'n 9.500 euro, daar doe je dus wel wat mee.

Dat je met 9.500 euro de crèche van je kind kan betalen, da's duidelijk, maar is het ook een som geld die groot genoeg is om je kind een naam te geven die je niet mooi vind? In België ligt dat makkelijker: bij ons kan je je naam gratis laten veranderen (in Zweden mag het zelfs zo vaak je wil.) Maar wil je echt die moeite doen? Tja, wennen aan Harland dan maar. Wij staan vooralsnog niet voor zo'n verscheurende keuze: in België is er geen KFC (al zou dat niet lang meer duren!) en dus ook geen wedstrijd.

Geen grap: kijk maar naar de aankondiging.

Lees meer