Winnaar: dit schattige kerstreclamefilmpje heeft Pixar-allures

Elk jaar releasen bedrijven reclamefilmpjes die eersteklasse tearjerkers worden om mensen toch maar te overtuigen. Dit jaar gaat de eerste prijs voor schattig kerstfilmpje wat ons betreft naar Erste, een Europese bank die een soort Pixar-kortfilmpje gemaakt heeft. Heel schattig.

Of het nu grootouders zijn die hun kleinkinderen in de armen vallen, een teddybeer die op Heathrow landt of godbetert de Coca Cola-reclames: rond Kerstmis halen bedrijven alles uit de kast om het beste reclamefilmpje te maken. Hoe abstracter je business, hoe moeilijker dat is, want hoe maak je bijvoorbeeld de IT-sector schattig?

Deze kerstadvertentie is van Starbucks!

Bij Erste, een bankenconcern dat vooral in Scandinavië en Oost-Europa sterk staat, hebben ze de link met hun eigen belangen (geld, financiën) volledig losgelaten, maar dat zorgt wel voor het schattigste reclamefilmpje ooit. Wie bij het bekijken van deze kerstadvertentie niet een paar kleine prikjes rond de hartstreek voelt, moet zich misschien eens laten evalueren bij de psychiater. De Pixar-vibe hebben ze helemaal te pakken, als je 't aan ons vraagt. Let op: zielig egeltje.

 

Al aan het wenen? Het verhaal van het uitgesloten, prikkerige egeltje kan je misschien wat helpen als je al even borstelige ooms en tantes het weer uithangen tijdens de feesten. Misschien kunen ze er wel helemaal niks aan doen en hebben ze gewoon een dikke knuffel nodig? Iedereen heeft wel z'n pinnige kantjes, zo blijkt.

John Lewis staat er bekend om: gewéldige kerstfilmpjes!

Voor Pixar-fanaten doet dit filmpje waarschijnlijk een belletje rinkelen, trouwens. Want wij moesten direct denken aan Partly Cloudy, één van de eerste kortfilmpjes van Pixar die volledig viraal gingen, nog voor viraal een woord was. Omdat het toch de feestperiode is, hier is nog een bonus-schattig-filmpje, ééntje uit de oude doos. Zien jullie de gelijkenissen?

 

Lees meer