'The Umbrella Academy' populairste digitale reeks in de Verenigde Staten

'The Umbrella Academy' is het huidige paradepaardje van Netflix en de streamingdienst heeft er duidelijk ook een winnaar mee op zijn hand. Want de superhelden uit 'The Umbrella Academy' zijn momenteel de meest gestreamde reeks in de Verenigde Staten: een opsteker voor Netflix in post-Marvel-tijden. 

Dat superhelden/weirdo's en streaming het goed doen, weten we al sinds Netflix Jessica Jones dropte, maar nu kijken we ook verder dan Marvel. Dat bewijst The Umbrella Academy, de superheldenserie naar de strips van Gerard Way en Gabriel Bá. Na de première op 15 februari 2019 baanden de vijf hoofdpersonages van The Academy zich snel een weg naar het hart van de serieliefhebber, blijkt uit cijfers van Screenrant.

Lees hier onze uitgebreide review van The Umbrella Academy.

Meest gestreamd

Zij kregen namelijk data van Parrot Analytics die erop wijst dat The Umbrella Academy de meestbekeken gestreamde show van de laatste weken is. Daarmee steekt die bekende shows zoals The Handmaid's Tale voorbij. Opgelet: dat wil niet zeggen dat het het meestbekeken programma in de VS is, maar wel het bestbekeken programma dat enkel te streamen valt.

Staan ook in de top tien: Stranger Things, Star Trek: Discovery, Titans, Young Justice, The Punisher, Narcos, Daredevil, Grace and Frankie en The Handmaid's Tale. Die top tien bewijst ook twee andere dingen: dat Netflix nog steeds de bekendste en grootste online content provider is. Maar ook dat er kapers op de kust liggen. Zo is The Handmaid's Tale een product van hulu.

Ook onze recensent tipte The Umbrella Academy voor 2019.

 

Waarom is The Umbrella Academy zo populair?

Natuurlijk is The Umbrella Academy nog maar net beschikbaar: dat wil zeggen dat veel mensen alvast eens een kijkje nemen omdat ze benieuwd zijn. Telkens er een nieuw seizoen komt, krijgen andere series ook een extra boost. Dat geldt ook voor The Umbrella Academy. Maar op het moment dat de cijfers beschikbaar waren, kon Parrot Analytics wel afleiden dat er een exponentieel groter wordende vraag is naar The Umbrella Academy: hoe langer de serie online staat, hoe meer mensen er naar kijken.

Dat wil zeggen dat The Umbrella Academy vooral werkt op basis van mond-aan-mond-reclame en niet door het reclame-offensief dat Netflix lanceerde samen met de première. Het cliffhanger-einde en de kijkcijfers zorgen er dan ook voor dat wij zo goed als zeker zijn van het tweede seizoen, al moet Netflix dat nog bevestigen. Hoe dat tweede seizoen er waarschijnlijk gaat uitzien, kan je hier lezen.

Kijk hier nog eens naar de trailer. Al gezien? Hier zijn de vijftig beste binge-watchreeksen op Netflix!