15 dingen die je zeker zal begrijpen als je moeilijk in slaap valt

15 dingen die je zeker zal begrijpen als je moeilijk in slaap valt

Je hebt al van alles geprobeerd: geen koffie meer drinken na de middag, een boekje lezen voor ’t slapengaan, kruidenthee drinken, … Maar wat je ook doet: je slaagt er niet in om van je chronische slapeloosheid af te geraken. Herkenbaar? Dan ga je de volgende 15 puntjes zeker ook herkennen:

1. Je bent extreem blij en opgewonden als je je moe voelt

Giphy
Want je gelooft dat je dan eens echt gaat kunnen slapen. Naïef natuurlijk ;-).

2. Maar eens je in je bed ligt, vind je nooit de juiste houding én ben je klaarwakker

Op je buik, op je rug, in foetushouding, … Niks helpt.

3. Je probeert ook elke avond een paar nieuwe slaaptips uit … maar die werken NOOIT

Warme melk drinken? Een saai boek lezen? Schaapjes tellen? Helaas.

Geraak je niet in slaap? Probeer dan dit simpel trucje van vijf minuten eens.

4. En er is één tip die je echt haat: “Stop met nadenken, dan zal je wel in slaap vallen”

Als het maar zo simpel was …

5. Want je kan er niks aan doen: terwijl je wacht op de slaap, maken je hersenen overuren

giphy

’s Nachts vind jij de strafste dingen uit … ook al herinner je je daar ’s ochtends niks meer van ;-).

6. Je kent ondertussen ook elk detail van het plafond van je slaapkamer

Zelfs in het donker zie je de oneffenheden.

7. En je weet ook welke programma’s er uitgezonden worden om 2 uur ’s nachts

Giphy

Want als het echt niet meer gaat, dan plof je in de zetel.

7 slaapmythes waar we allemaal in geloven.

8. Als je toch in bed blijft liggen, bereken je constant hoeveel uren je nog kunt slapen …

En dan sla je een beetje in paniek, waardoor je NOG minder snel in slaap valt.

9. … en elke avond bid je dat je NIET voor het alarm van je wekker wakker zult worden

Want als dat het geval is, dan heb je NOG minder geslapen.

10. Als je ’s morgens moet opstaan, heb je het gevoel dat je een bovenmenselijke inspanning moet doen

Opstaan = de hel.

11. En je loopt de hele ochtend rond als een zombie

Want je bent nog zoooooooo moe.

Slaap jij ook slecht? Met deze 12 kleine aanpassingen slaap jij voortaan als een roos.

12. Je probeert ook met zo weinig mogelijk mensen te discussiëren … en zo veel mogelijk koffie te drinken 😉

Want alleen zo word je nog een beetje wakker.

13. Maar vanaf 14 uur verbied je jezelf om nog koffie te drinken

Want anders ga je ’s avonds niet kunnen slapen … denk je.

14. Ook herkenbaar: de hele dag droom je over het moment dat je in je warme, zachte bedje kan kruipen

Je telt elke minuut die jou nog scheidt van je bed.

Slapen op deze manier zorgt ervoor dat je beter uitgerust bent.

15. Maar als je ’s avonds eindelijk in je bed kruipt … ben je ineens weer klaarwakker

Een vicieuze cirkel …

Maar hey, vergeet niet dat je niet de enige bent … We’re in this together!

Gesponsorde artikelen