‘Avengers: Endgame’ is op weg naar een nog groter winstgevend succes dan ‘Avatar’

‘Avengers: Endgame’ is op weg naar een nog groter winstgevend succes dan ‘Avatar’

De nieuwste film van Avengers, ‘Endgame’, zou weleens een nog groter succes kunnen worden dan de film ‘Avatar’, die op dit moment nog op de nummer één staat als meest winstgevende film aller tijden. Maar voor hoelang dat nog zo zal zijn, valt te betwijfelen. De ‘Endgame’-film heeft tijdens zijn openingsweekend maar liefst één miljard euro opgebracht, wat al eens kan tellen.

Marvel doet het uitstekend met zijn uitgebreid aanbod aan films. De nieuwste film, ‘Endgame’ doet het zelfs nog een tikkeltje beter dan zijn voorgangers met een debuut van één miljard euro op vijf dagen tijd, volgens Box Office Mojo.

Avatar

Avatar, op financieel vlak de meest succesvolle film aller tijden genoemd, maakte in 2009 zijn debuut met maar liefst 2,50 miljard euro. Deze film wordt gevolgd door het succes van de Titanic in 1997, met een opbrengst van 1,96 miljard euro. In deze film grijpen Kate Winslet en Leonardo DiCaprio letterlijk iedereen aan met hun liefdesverhaal op een zinkend schip. Ondanks hun hoge ranking mogen deze twee films toch uit hun doppen kijken want de nieuwste film van de Avengers, Endgame, zit hen nauw op de hielen.

Disney+

Het valt niet te ontkennen dat de streamingdienst Disney+ toch wel een handje heeft geholpen bij het succes van de Avengers-film. En hoewel deze later is uitgekomen dan zijn concurrent Netflix, gaat Disney+ voor de volle honderd procent de uitdaging aan. De Avengers-film Endgame zal eind dit jaar online te bekijken zijn op Disney+, wat deze streamingdienst alleen maar ten goede komt. Alle voorgaande Disney-films waren namelijk voor Disney+ te bekijken op Netflix. Over de oorlog tussen Disney en Netflix door de miljardenovername van Fox lees je hier meer.

Vanaf begin 2020 kan je je wereldwijd abonneren op Disney+ en dat voor maar liefst 6 euro per maand. Een pakje goedkoper dan Netflix dus.


Avengers: Endgame

Het succes van deze nieuwkomer is te danken aan de twintig voorgaande heldenfilms van Marvel. Het succes startte in 2008 met Iron Man, de eerste film van Marvel. Een jaar later, in 2009, werd Marvel een onderdeel van Disney. Ondertussen, tien jaar later, heeft Marvel al 22 populaire films op de markt gebracht en is het duidelijk dat het succes van een reeks films van één en dezelfde regisseur een heel belangrijke stap is om de top te kunnen bereiken.

Disney presenteert Netflix-concurrent Disney+ … dit is wat je kan verwachten vanaf 12 november voor 6 euro per maand.

Gesponsorde artikelen