België vindt deze reclamecampagne van Calvin Klein “pornografisch” en laat ze stopzetten

België vindt deze reclamecampagne van Calvin Klein “pornografisch” en laat ze stopzetten

Het Amerikaanse modemerk Calvin Klein heeft dertien klachten aan de broek over hun meest recente reclamecampagne. De Jury voor Ethische Praktijken inzake Reclame (JEP) eist een onmiddellijke stopzetting, meldt RTBF. Reden? Erotische selfies zouden van vrouwen onder meer lustobjecten maken.

De campagne van Calvin Klein op reclameborden en bushokjes in België viel niet bij iedereen in de smaak. De Franstalige omroep RTBF kon de beslissing van de Jury voor JEP inkijken. Daaruit bleek dat de waakhond dertien klachten ontving omdat de affiches van vrouwen onder meer “een lustobject maken” en de “pornocultuur zouden banaliseren.”

De reclame is vrij zwoel: op de affiche is een jonge vrouw te zien die schaars gekleed met een beha op een bed zit. Ze lijkt je te willen bespringen. Het model neemt de foto zelf met daaronder een hastag bedoeld voor sociale media: “I take what i want in #mycalvins” (Ik pak wat ik wil in #mycalvins). Dat is voor JEP een brug te ver. Daarom moet de campagne meteen worden stopgezet.

Gesponsorde artikelen