Celebs laten zich dik betalen om VIP te gaan uithangen op festivals

Celebs laten zich dik betalen om VIP te gaan uithangen op festivals

Je ook al dood geërgerd aan BV’s en politici die met VIP-bandjes paraderen op festivals, laat staan voor je neus komen staan in de Golden Circles van deze wereld? Wel, het kan nog erger. Als een nieuwe trend uit de VS overwaait tenminste. Daar eisen celebs niet alleen VIP-pasjes, ze laten zich ook nog duizenden dollars betalen om daar mee rond te lopen door sponsors zoals Adidas, Lacoste, H&M, Guess en zelfs McDonald’s.

Dit weekend is er in de buurt van Palm Springs in Californië Coachella, een beetje het Rock Werchter van de VS, met ondermeer Muse, Arcade Fire, Lorde, Pharrell Williams en Outkast op de affiche. De tickets zijn al maanden uitverkocht en bijzonder gegeerd. Ze gaan momenteel van de hand voor 1.400 dollar per stuk op de zwarte markt. Wie bij de gelukkigen was om een kaartje in de paar uur voor de uitverkoop de bemachtigen betaalde 375 dollar voor het driedaagse muziekfeest.

Coachella is erg hip, en sponsors gooien er een pak geld tegenaan. Nu blijkt dat die sponsors echt celebrities kopen om de VIP te komen uithangen op het festival. En ze zien daar geen enkel probleem in. 

Daytime soiree

Het kan op verschillende manieren. Vanessa Hudgens bijvoorbeeld krijgt 15.000 dollar cash in het handje van hamburgerketen McDonald’s. Ze moet daarvoor wel haar gezicht laten zien op het exclusieve feestje dat McDo houdt (een “daytime soiree”, ahum) in de rand van het festival in het Bootsy Bellows Estate, op zo’n 20 kilometer van het festivalterrein. Het wordt vast leuk: Passion Pit gaat er optreden met Juice J.

Lea Michele van Glee krijgt 20.000 dollar van Lacoste. Ze moet daarvoor Lacoste-kleding dragen op het festival en komen naar het jaarlijkse feestje van het merk, de exclusieve Annual Desert Pool Party. Acteur Elijah Wood komt daar platen draaien.

“Je mag me wel filmen voor dat geld”

Kate Bosworth koop je voor Coachella voor 30.000 dollar en 4 extra VIP-passen. Joe Jonas (van de Jonas Brothers) zijn prijs ligt “onder de 20.000 dollar”, maar, hey hey, dan mag je hem wel filmen tijdens Coachella. Aaron Paul (uit Breaking Bad) zit in de markt voor 15.000 dollar en 2 VIP-pasjes.

Maar zelfs iemand zoals Louise Roe, de Engelse fashionista, blogster en pretty face op award shows, zit mee in het circuit: ze krijgt 5.000 dollar en drie extra tickets om acte de présence te geven.

Tot 50k

Er wordt wel wat ontkend en rond de pot gedraaid – de sterren in kwestie zullen ook wel beseffen dat er ergens een fijne grens ligt als het op rockfestivals aankomt – maar een jeansmerk bevestigde ons wel dat er “tot 50.000 dollar” betaald wordt om A-celebrities te strikken voor Coachella.

Trouwens, het blijkt echt wel een systeem te worden. Ook voor Bonnaroo en The Governor’s Ball, twee andere topfestivals in de VS worden door sponsors dikke bedragen betaald aan celebs om mee uit te pakken in hun VIP-secties.

Gesponsorde artikelen