Consument is overvloed aan keuze beu: Starbucks gaat zijn assortiment met 30% inkrimpen

Consument is overvloed aan keuze beu: Starbucks gaat zijn assortiment met 30% inkrimpen

De globale koffieketen Starbucks gaat in zijn assortiment snijden. De koffiereus wil liefst 200 artikelen of 30% uit zijn aanbod gaan knippen. Consumenten zijn het beu om tijd te verkwisten aan kiezen…

In een gewone supermarkt in Amerika kan je vandaag ongeveer 48.750 verschillende producten vinden. Dat is vijf keer zoveel dan in 1975, is gebleken uit een onderzoek van het Food Marketing Institute.

Starbuckskoffie’s en -lattes worden aangeboden in short, tall, grande en venti. GAP-jeans kan je kopen in skinny, slim fit, easy fit, relaxed fit, baggy en extra baggy, maar ook in stonewashed, acid-washed en distressed. Uiteraard in alle maten en met ritssluiting (zipper-fly) of zonder (button-fly). Elektronicaketen Best Buy verkoopt 174 verschillende LCD-televisies, 95 verschillende LED-LCD televisies en ook nog 41 soorten Plasmaschermen.

Gesponsorde artikelen