De Warmste Week zamelt 17.518.153 euro in voor het goede doel!

Warmste Week
Twitter/@stubru

Al meer dan tien jaar zorgt Studio Brussel voor een constante in de week voor Kerstmis. De radiozender zamelt dan samen met z’n luisteraars geld in voor het goede doel. En dat was dit jaar niet anders: De Warmste Week 2019 leverde een bedrag op van maar liefst 17.518.153 euro.

Afgelopen week maakten presentatoren Eva De Roo, Fien Germijns en Joris Brys 24 uur op 24 radio vanop het Nelson Mandelaplein in Kortrijk. Dat deden ze in het kader van De Warmste Week, een week waarin heel Vlaanderen zich van z’n warmste kant toont en zich inzet voor het goede doel.

Music is our answer

Het concept van afgelopen week gaat al mee van 2013. Sinds dat jaar kunnen luisteraars zelf kiezen voor welk goed doel ze geld inzamelen. Daarvoor werkte Studio Brussel met z’n actie Music For Life rond één centraal thema.

2019 kreeg geen thema, maar wel een motto: Music is our answer. Die slagzin kreeg de actie doordat die in 2019 nog muzikaler was dan anders.

Elk jaar records

Het bedrag dat met De Warmste Week ingezameld wordt, stijgt elk jaar sterker. In 2013 bijvoorbeeld, verzamelden we allemaal samen zo’n 2,5 miljoen euro. Het jaar erna werd dat iets meer dan 2,7 miljoen euro. In 2015 gebeurde de eerste grote sprong: toen stond er ineens meer dan 5,1 miljoen euro op de teller.

Drie edities geleden leverde De Warmste Week een slordige 7,8 miljoen euro op. Dat bedrag werd in 2017 nog groter: toen zamelden we 10,8 miljoen euro in voor het goede doel. En dat record werd vorig jaar opnieuw gebroken: 17.286.122 euro ging toen naar een gigantische hoop goede doelen.

En dit jaar?

Dit jaar hebben we het nóg beter gedaan! Dankzij jullie steun zijn de goede doelen in ons land maar liefst 17.518.153 euro rijker!

Gesponsorde artikelen