Deze populaire koekjes zijn straks weer te koop: pure nostalgie!

Deze populaire koekjes zijn straks weer te koop: pure nostalgie!

Het Belgische zuivelbedrijf Inex neemt van Danone Olvarit over, dat zuivelproducten voor jonge kinderen produceert. Goed nieuws voor nostalgische ouders, want Inex zal het oude merk Bambix herlanceren. Zin in een berenkoekje?

Het merk Bambix was tussen 1950 en 2015 alom bekend in België en Nederland. “Tot dan werd de groeimelk van Danone onder die vlag verkocht,” zegt Inex-CEO en eigenaar Catherine Pycke in De Tijd. “We herintroduceren Bambix binnen drie maanden en zullen jaarlijks 700.000 tot 1 miljoen euro investeren om Bambix weer op de kaart te zetten. We zijn van plan om met een partner ook de bekende, oude Bambix-berenkoeken weer te maken. We denken ook aan Bambixdesserten.”

Inex breidt uit

Wel behoudt Danone de merknaam Olvarit met de andere Olvarit-producten zoals fruitpap en vruchtensap. Inex verkocht voordien al basisproducten als melk, yoghurt en kaasjes, maar de gespecialiseerde babyvoeding is natuurlijk duurder. Zo kan het bedrijf zijn klanten meer aanrekenen. “De winstmarge van de Bambix-groeimelk ligt een stuk hoger dan de gemiddelde winstmarge van ons bedrijf”, geeft Pycke aan.

Inex wil Bamix ook in Nederland herintroduceren. “Daar boekt Inex nu al 30 procent van zijn omzet.” Door de overname is Inex nu ook eigenaar van het Bambix-merk in vijftien landen, waaronder Duitsland, Zweden, Denemarken, Noorwegen, Spanje, Portugal, Venezuela, Rusland, Zuid-Korea en China.

Bij Inex werken momenteel 440 mensen. De jaarlijkse omzet van het bedrijf bedraagt zo’n 150 miljoen euro.

Gesponsorde artikelen