Deze verkeerscampagne jaagt je de stuipen op het lijf, maar is uiterst effectief

Deze verkeerscampagne jaagt je de stuipen op het lijf, maar is uiterst effectief

Een Franse verkeerscampagne moet mensen ervan weerhouden de straat over te steken terwijl het rood is. De campagne jaagt mensen de stuipen op het lijf, maar wedden dat jij na het zien van deze video ook twee keer nadenkt als je aan een rood licht staat?

Maar liefst 1 op 5 mensen steekt al eens de straat over terwijl het rood is. Ook in Parijs valt dat vaak voor en daar raken elk jaar maar liefst 4.500 mensen betrokken bij een ongeval door onoplettendheid of onvoorzichtigheid van voetgangers.

In opdracht van de Sécurité routière d’Ile de France heeft het communicatiebureau Serviceplan een briljante campagne bedacht om mensen meer bewust te maken van de gevaren.

Groot succes

De ingrediënten voor de campagne? Een rood licht, onvoorzichtige voetgangers, een luidspreker waar het geluid van een bruusk remmende auto door te horen is, een verborgen camera en een reclamepaneel.

Het resultaat? Foto’s van de voetgangers die genomen werden op het moment dat ze dachten aangereden te worden. Toepasselijk voor de campagne werd de slogan dan ook ‘kijk de dood niet in de ogen’ gedoopt.

De campagne werd een groot succes en foto’s van de campagne gingen al snel rond op sociale media, zelfs tot bij de Franse overheid die de campagne ook steunt.

Bekijk hier de campagne:

Gesponsorde artikelen