Duolingo lanceert wedstrijd om de uil terug tot leven te wekken

Vorige week kwam Duolingo met een opvallend statement. De app liet weten dat de groene uil Duo, de mascotte van de app, overleden was. De afgelopen week kwamen er heel wat reacties van bekende mensen en merken op het nieuws en ook de CEO van Duolingo deelde een video. En nu heeft de app ook een wedstrijd gelanceerd, waarmee gebruikers de uil terug tot leven kunnen wekken.

Duo, de groene uil van Duolingo, is vorige week “overleden”. Dit nieuws zorgde voor heel wat grappige reacties online, maar het werd ook al snel duidelijk dat dit allemaal deel uitmaakte van een marketingstunt van de app. Zo verscheen er al nieuwe merch van de dode uil en nu is er ook een heuse wedstrijd waarmee alle gebruikers kunnen samenwerken om Duo terug tot leven te wekken.

It’s Duo or Die

Onder de naam “It’s Duo or Die” heeft de app nu een wedstrijd gelanceerd. Alle gebruikers moeten samenwerken om een totaal van 50 miljard XP te verzamelen. Als dat lukt dan zal Duo opnieuw tot leven gewekt worden. Op dit moment staat de teller al op meer dan 6,6 miljard XP.

Het gaat om een samenwerking, maar er is ook wedstrijdje aan verbonden. Zo staat er op de website bringback.duolingo.com een top 15 met de landen die het meeste XP verzamelden. Voorlopig staat de Verenigde Staten op één met meer dan 722 miljoen XP, gevolgd door Duitsland met 409 XP en China met 373 XP. België is (voorlopig) nog niet te vinden in de top 15.

Wie Duo wil redden of ons landje in de top 15 wil krijgen, zal dus flink z’n lessen moeten doen. Doe het voor Duo!

Bekijk hier nog eens een statement over de “dood” van Duo:

Meer
Lees meer...