Geniale wekker maakt je wakker met heerlijke geur van koffie, croissants, chocolade en zelfs de zee

Geniale wekker maakt je wakker met heerlijke geur van koffie, croissants, chocolade en zelfs de zee

Opstaan is al meteen het moeilijkste moment van iedere dag. Dus waarom zouden we er dan niet het beste van proberen te maken? Wekkers genoeg die je met rustgevende geluiden en belichting wekken, maar dit is iets nieuws: een wekker die geuren verspreidt. Wat is er aangenamer dan de geur van verse koffie die je wekt? Of heb je liever een verse, knapperige croissant?

Een Franse tiener heeft de bijzondere wekker uitgevonden. Guillaume Rolland is 18 jaar en vindt het zelf ook fijner om wakker te worden door het waarnemen van een heerlijke geur dan iedere ochtend dat irritante geluid van de wekker te moeten horen. De wekker werkt met bijhorende ‘pads’, je kan dus iedere dag een ander geurtje kiezen. En de mogelijkheden zijn bijna eindeloos: koffie, warme croissants, chocolade, spek, sinaasappelsap, kort gras, de zee en zelfs geld.

Rolland zoekt nog geld voor zijn project, SensorWake, en lanceert de wekker daarom via Kickstarter. Maar wie er graag eentje wil bestellen, kan gerust zijn: met nog 15 dagen te gaan heeft SensorWake al 126.000 euro binnengehaald, ruim het dubbele van wat nodig is. De wekker zal 106 euro kosten en de eerste leveringen zouden in november moet kunnen worden verstuurd. In het pakket zitten meteen al enkele ‘pads’ waarmee je aan de slag kunt. Eén capsule kan je 60 keer gebruiken.

Google

Zelfs Google ziet potentieel in deze startup, want vorig jaar stond Rolland met zijn wekker in de top 15 van de uitvindingen die de wereld kunnen veranderen op de Google Science Fair.

Maar kan een geur ons wel wekken? Volgens een eigen studie van SensorWake werden proefpersonen binnen de twee minuten wakker in 99 procent van de gevallen. En wie met een verstopte neus zit en dus niets ruikt, kan nog altijd rekenen op een geluidsalarm dat na drie minuten begint te werken. De perfecte wekker dus, maar let wel op voor de teleurstelling als er in de keuken geen verse croissants of koffie op je wachten.

(Bronnen: Kickstarter, The Huffington Post)

Gesponsorde artikelen