Gentse startup Ojoo haalt een miljoen euro op voor buitenlands avontuur

Gentse startup Ojoo haalt een miljoen euro op voor buitenlands avontuur

De Gentse startup Ojoo heeft een miljoen euro opgehaald bij een privé-investeerder. Met dat geld hoopt het bedrijf, nog maar een jaartje oud, het eigen platform voor locatiegebaseerde games uit te breiden naar het buitenland.

Ojoo werd een jaar geleden opgericht door Peter Symons, die eerder al ervaring opdeed bij datingsite Twoo (ontstaan uit Netlog), samen met Lies Permentier en Thomas De Wulf. Het team heeft geen klassieke game ontwikkeld, maar wel een platform voor Android-, iOS- en Windows-apparaten waar locatiegebaseerde games op kunnen steunen. Ojoo gebruikt gps-signalen en beacons om je door een app te loodsen en je weetjes, verhalen en uitdagingen voor te schotelen op basis van je geografische locatie.

In België heeft Ojoo al onder meer applicaties voor het Gentse Lichtfestival en de Thuisdag in Leuven gemaakt, naast onder meer een app die door middel van een twee uur durende wandeling door Antwerpen gidst. Maar de Belgische markt is uiteraard beperkt, en dus lonkt Ojoo naar een buitenlands avontuur. Om die uitbreiding mogelijk te maken, heeft Ojoo Bert Pauwels als investeerder kunnen aantrekken. De topman van Pauwels Consulting zal één miljoen euro in het innovatieve platform pompen, om zo de internationale expansie te kunnen lanceren.

Disruptief potentieel

“Met deze investering kunnen we Ojoo naar het volgende niveau tillen”, zegt Symons. Ook Pauwels ziet de samenwerking enorm rooskleurig in: “We kunnen amper wachten om de wereld te laten kennismaken met de kracht en het plezier van Ojoo. Ik volg het bedrijf nu al een tijdje, en ik zie Ojoo als een innovatieve startup met het potentieel om de huidige businessmodellen overhoop te gooien.”

“De kracht van Ojoo steunt op het gebruiksgemak en de veelzijdigheid van het product”, aldus medeoprichter Thomas De Wulf. “Over enkele maanden brengen we een editor uit waarmee gebruikers zelf gepersonaliseerde apps en games kunnen ontwikkelen.” Dat gaat dan over museumgidsen, citygames, schattenjachten of toeristenkaarten. “Het is ons doel om de hele wereld te gamificeren”, zo zegt Symons.

En wat met Marc Coucke?

Op Twitter bedankt het Ojoo-team niet alleen Bert Pauwels, maar ook Marc Coucke. Heeft de excentrieke West-Vlaming ook iets met deze investeringsronde te maken? Nee, zo vertelt medeoprichtster Lies Permentier ons. “Maar we vinden het top dat ondernemers zoals Bert en Marc met privé-investeringen echt het verschil maken voor startende ondernemingen. Dat wilden we met onze tweet nogmaals in de verf zetten”, zo klinkt het.

Gesponsorde artikelen