HBO lost nieuw ‘Game of Thrones’-materiaal en allereerste beelden van ‘Deadwood’-film in preview voor 2019

HBO heeft in een preview van alle series en films die er in 2019 zitten aan te komen opnieuw nieuwe beelden vrijgegeven van het laatste seizoen van ‘Game of Thrones’. Lang of wereldschokkend zijn de beelden niet. Maar met het Unsullied-leger dat samen met een van de draken richting Winterfell trekt en Arya die, begrijpelijk, onder de indruk is, krijgen we toch weer genoeg om onze honger (even) te stillen. Maar daar houdt het niet op, want naast ‘Game of Thrones’ geeft HBO ons meteen ook de allereerste beelden van de nieuwe ‘Deadwood’-film!

Het is nu echt aftellen naar de start van het achtste en laatste seizoen van Game of Thrones, maar toch is het nog altijd wachten op een echte, volwaardige trailer. In tussentijd moeten we onze honger stillen met een teaser met enkel oude beelden, foto’s van dat nieuwe seizoen (waarmee ze mogelijk teasen wie er dat laatste seizoen zal overleven en wie niet), een losstaande trailer met beelden die we niet in de serie te zien zullen krijgen en hier en daar ook wat nieuwe beelden in algemene trailers van HBO.

In een preview van wat we allemaal op ons bord zullen krijgen in 2019 stak HBO zo opnieuw een aantal seconden nieuw beeldmateriaal dat ons weer even zoet moet houden. Wereldschokkend zijn die nieuwe beelden niet, en lang evenmin, maar toch geven ze weer net genoeg prijs om ons te doen uitkijken naar 14 april.

Bekijk hieronder de previewteaser van HBO: ‘It All Starts Here

Unsullied

De previewteaser opent natuurlijk meteen met beelden Game of Thrones, maar meer dan een vogelperspectief van The Wall krijgen we hier niet te zien. Op de échte nieuwe beelden van Game of Thrones is het wachten tot midden de teaser (0:48), want dan wordt het plots interessant. We zien het Unsullied-leger van Daenerys in het koude noorden marcheren met op het achtergrond een van de twee overgebleven draken van de Mother of Dragons.

Dat Daenerys in het laatste seizoen in Winterfell terecht zal komen, wisten we al uit vorige beelden. Dus lijkt het logisch dat haar Unsullied-legioen naar de thuishaven van de Starks aan het trekken is. Voor velen in Winterfell is het uiteraard de eerste keer dat ze een draak in levenden lijve zien, en dat wordt maar al te duidelijk als we hun reacties in beeld krijgen. Meteen zien we ook één van de meest geliefde personages, Arya, die dus ook weer in Winterfell zal thuiskomen. Geen angstige blik op het gezicht van de kleine krijger, maar vooral een glimlach vol verwondering.

Arya

Arya is over de voorbije seizoenen dan wel een pak harder en bloeddorstiger geworden, toch heeft ze klaarblijkelijk haar avontuurlijke en kinderlijke kant niet verloren. De glimlach van Arya geeft daarnaast mogelijk nog iets anders vrij. Sansa was niet meteen opgetogen met de aankomst van Daenerys in Winterfell, maar haar zusje lijkt haar blijdschap bijna niet te kunnen onderdrukken als ze de draak ziet. We zagen al strubbelingen tussen Jon en Sansa, maar zal er in het achtste seizoen ook iets mislopen tussen de twee Stark-zusjes?

En het is al Game of Thrones wat de klok slaat, want de teaser eindigt ook met beelden van de serie (1:35). De Night King, Daenerys, Jon, Tormund (die dus toch nog lijkt te leven) en ook de weer tot leven gewekte draak worden heel kort getoond, met als afsluiter waar we ook het voorbije seizoen mee eindigden: de ineenstortende Wall. Wij kunnen nu al niet meer wachten tot 14 april!

Deadwood

Door de gigantische populariteit van Game of Thrones, zou je haast vergeten dat er in de teaser nog een pak andere series en films te zien zijn. Onder andere ook het mysterieuze Watchmen (1:06), de nieuwe seizoenen van Big Little Lies (1:13), The Deuce (1:18), Barry (1:33) en het laatste seizoen van Veep (1:22) passeren de revue. Maar middenin de teaser zitten meteen ook de allereerste beelden voor de langverwachte Deadwood-film verstopt (0:26).

Deadwood wordt, ondanks z’n vroegtijdige einde, nog altijd gezien als een van de beste series aller tijden. Toch besliste HBO om de serie na drie seizoenen stop te zetten, ééntje minder dan showrunner David Milch had gewild. Milch speelde dan ook al heel lang met het idee om zijn verhaal toch een mooie afsluiter te geven in de vorm van een Deadwood-film. Intussen waren de verschillende hoofdrolspelers van de serie uiteraard al verdergegaan met hun carrière en leek de kans om ze allemaal samen op de set te krijgen haast onmogelijk.

Seth Bullock en Al Swearengen

Met zowel Timothy Olyphant (met eerst Justified en daarna, onder andere, Santa Clarita Diet) als Ian McShane (American Gods en ook, onder meer, een klein rolletje in Game of Thrones) hadden de twee grote publiekslievelingen hun eigen series om aan te werken. “Er is geen fucking manier waarop het ooit gaat gebeuren”, stelde Olyphant nog in maart van 2018. “Ik ben wel hoopvol, en mijn medewerking hebben ze, maar het lukt ons nu al niet om samen te barbecueën. Ik ben gewoon realistisch.”

Intussen had schrijver David Milch z’n script wel al klaar, dus was het enkel nog wachten op het ideale moment om alle acteurs samen te kunnen krijgen. En als bij wonder slaagde HBO erin, want de Deadwood-film zit er dus echt aan te komen. HBO lost in hun preview van 2019 nu dus ook de allereerste beelden van de film, en wie anders dan sheriff Seth Bullock en ‘ondernemer’ Al Swearengen om ons warm te maken voor de film. We horen die laatste dan wel, spijtig genoeg, niet praten, maar meer hebben wij niet nodig om nu al uit te kijken naar het ongetwijfeld nieuwe meesterwerk van David Milch en co.

Geen zin om de hele trailer te bekijken? Hier zie je enkel de nieuwe beelden van de Deadwood-film:

Een releasedatum heeft de film nog niet, maar we hebben ongetwijfeld nog genoeg tijd om de drie seizoenen van de serie te bingen!

Gesponsorde artikelen