Hoe verbeter je je SEO-aanpak? 

Geschreven met branded content van Digital-climax.be.

In deze digitale tijden is het niet genoeg om een goede website te hebben voor jouw bedrijf. Het is belangrijker dan ooit om ervoor te zorgen dat jouw doelpubliek je website makkelijk terugvindt. Anders verdwijnt jouw bedrijf tussen al de andere zoekresultaten op google. Met SEO, oftewel search engine optimization, kan je de positie van je website op de verschillende zoekmachines een pak verhogen.  

Gratis 

Het grote voordeel van SEO is dat het gratis is. Dat is ook het belangrijkste verschil met SEA waarbij je betaalt via Google Ads om je pagina hoger op de zoekresultaten lijst te krijgen. Bij SEO kies je de juiste woorden en zorg je ervoor dat de structuur van je pagina helemaal goed is, waardoor je gaandeweg hoger in de ranglijsten verschijnt. Daarvoor moet je ook zorgen dat je de content op je pagina regelmatig update.  

Geduld 

Met SEA heb je sneller resultaat omdat je betaalt. Bij SEO optimalisatie moet je het eerder zien als een lange termijnproject. De keuze van de woorden is bepalend, maar het kan enkele maanden duren vooraleer de zoekmachines jouw woorden oppikken en je hoger op de zoekresultaten lijst plaatsen. Als je er budget voor hebt, kan je SEA en SEO combineren. Met SEA heb je snel resultaat, maar met SEO zal je ervoor zorgen dat je algemene zichtbaarheid verhoogt. 

Professioneel advies 

Heb je weinig kaas gegeten van digitale communicatie en websites? Of concentreer je je liever op je core business, dan kan je uiteraard professioneel advies inschakelen en beroep doen op een SEO consultant. Hij of zij gaat je website grondig analyseren en geeft op basis daarvan advies aan de webdesigner of aan de copywriters. 

Uitvoering 

Heb je zelf niet de juiste webdesigners of copywriters in huis? Dan kan een consultant ook de  SEO optimalisatie zelf uitvoeren. Hij of zij bepaalt dan de juiste zoekwoorden, de beste content, werkt een linkbuilding plan uit én, zeker niet onbelangrijk, analyseert de strategie van je concurrenten. Als je budget het toelaat, is een SEO consultant dus echt een meerwaarde. 

Marketingstrategie

Om niet te verdrinken tussen de andere bedrijven, is het dus van cruciaal belang om een goede digitale marketingstrategie te ontwikkelen. Hoewel SEO (en SEA) daar maar een deeltje van zijn, is het toch al een goed begin om daar actief op in te zetten. De juiste (woord)keuzes kunnen ervoor zorgen dat je website veel gemakkelijker terug te vinden is. En zo trek je veel meer potentiële klanten aan! 

Meer
Lees meer...