Leuk filmpje gezien op YouTube? Geef dan eens een virtuele fooi

Leuk filmpje gezien op YouTube? Geef dan eens een virtuele fooi

Als je op straat een optreden van een goeie muzikant ziet, dan durf je weleens een fooi te geven. Maar als je zo’n leuk optreden online ziet, gaat dat niet. Tot nu, want YouTube is bezig met de ontwikkeling van een virtueel fooiensysteem op haar website.

Afgelopen week kondigde CEO Susan Wojcicki van YouTube een aantal nieuwe ontwikkelingen aan, die in de komende maanden zullen uitkomen. Het gaat om onder andere ondertitels en vertalingen en de mogelijkheid om filmpjes tot 60 frames per seconde te uploaden.

Maar de opvallendste aankondiging is toch de ontwikkeling van een virtuele fooienpot, Fan Funding genaamd. “Om het heel simpel te zeggen: elke kijker kan aan de maker van het filmpje hun liefde tonen door een fooi te geven tussen 1 en 500 dollar”, aldus Wojcicki. Een stapje verder dus dan liken, je mening geven of subscriben op het kanaal van de filmpjesmaker.

Wij zijn alvast benieuwd hoeveel YouTube-gebruikers zullen beginnen smeken om geld … en hoeveel er daadwerkelijk een fooi zullen geven. Zou jij het doen?

Bekijk hieronder een filmpje met de volledige uitleg.
(Bronnen: Mashable, Tech TimesThe Daily Dot)

Gesponsorde artikelen